Jump to content
Totul despre diete
  • Sign in to follow this  

    De ce să mănânci fructe de pădure ?

       (0 reviews)

    Admin

     

     

     

    De ce să mănânci fructe de pădure ?

    Fructe de padure - Multă vreme, fructele de pădure au fost date uitării, motiv pentru care au fost tot mai puțin prezente pe mesele noastre. Însă pe măsură ce li s-au descoperit virtuțile terapeutice și dietetice, au început să facă parte din alimentația sănătoasă și echilibrată.

    În ciuda dimensiunilor ”restrânse”, fructele de pădure sunt ”dotate” cu excelente proprietăți nutriționale, aducând o contribuție semnificativă la recuperarea și la menținerea stării de sănătate.

    Ce conțin fructele de pădure?

    ce contin fructele de padure

    Din această categorie fac parte murele, afinele, zmeura, coacăzele, frăguțele, merișoarele, agrișele, etc., însă lista nu se sfârșește aici.

    Majoritatea conțin în mare parte apă (concentrație de 90 %), având un efect răcoritor în zilele toride de vară.

    Sunt bogate în vitamine (mai ales vitaminele A, C, B-uri), minerale (în special potasiu), fibre și principii active antioxidante.

    Au un aport caloric scăzut, fiind perfecte atât în alimentația sănătoasă, cât și în dietele de detoxifiere și în curele de slăbire.

    Ce proprietăți au fructele de pădure?

    De exemplu, vitamina C și flavonoizii, potenți agenți antioxidanți, previn efectele cauzate de îmbătrânirea celulară, protejează organismul de o serie de maladii și ajută la combaterea infecțiilor.

    Dar să vedem împreună, care sunt mai exact principalele lor proprietăți:

    • Întârzie procesul de îmbătrânire

    Diverse studii confirmă modul în care fructele de pădure influențează procesele de îmbătrânire. Beneficiile se datorează polifenolilor, o categorie de antioxidanți fundamentali în contrastarea radicalilor liberi, principalii ”vinovați” de îmbătrânirea țesuturilor și organelor, precum și de apariția unor patologii.

    • Susțin sănătatea inimii

    fructele de padure sustin sanatatea inimii

    În general, toate fructele de culoare roșie și violet (de la zmeură, până la mure) se remarcă prin conținutul de vitamine. Studiile arată că persoanele predispuse la maladii cardiovasculare, își pot reduce singure riscurile de îmbolnăvire. Tot ce au nevoie este să urmeze o dietă pe bază de legume proaspete și fructe de pădure.

    • Reduc valorile colesterolului

    Aceleași fructe au fost și continuă să constituie obiectul unor studii de specialitate care evidențiază modul în care reușesc să influențeze și să scadă nivelul colesterolului. Spre exemplu, la unii subiecți, consumul zilnic a unei porții de 50-75 de grame de fructe reduce valorile lipoproteinelor LDL (colesterol ”rău”).

    • Previn procesele infecțioase

    Poate că cele mai eficace sunt merișoarele, cunoscute ca inamicii de temut ai infecțiilor tractului urinar. Dar acest lucru nu înseamnă că alte fructe de pădure nu dau rezultate cel puțin mulțumitoare. De preferat este să diversificăm tipul de fructe pe care le punem pe masă și să încercăm să le consumăm în stare proaspătă ori ca sucuri.

    • Îmbunătățesc memoria

    Efectul este vizibil în primul rând la persoanele de vârsta a treia, o categorie predispusă la degenerarea funcțiilor cognitive, în principal la pierderea memoriei. Potrivit cercetătorilor, la persoanele care în mod frecvent includ în meniu fructe de pădure, are loc o întârziere de câțiva ani a declinului cognitiv.

    • Scad riscurile de demență

    Agenții antioxidanți prezenți în toate aceste fructe sunt considerați, pe bună dreptate, aliații perfecți în lupta purtată contra demenței, în particular, împotriva maladiei Alzheimer. Consumate cu regularitate, au capacitatea să neutralizeze acțiunea negativă pe care o au procesele de îmbătrânire asupra memoriei.

    • Ajută la controlarea greutății

    fructele de padure ajuta la controlarea greutatii

    Pentru cine are probleme de greutate și nu reușește să scape de excesul de kilograme, poate fi util să mănânce fructe de pădure. Datorită aportului de fibre și apă, favorizează atingerea senzației de sațietate. Iar circa 3 porții pe zi sunt de ajutor în arderea grăsimilor și în consumarea caloriilor necesare pentru a produce energie.

    • Normalizează glicemia

    Cu toate că cele mai multe varietăți au un gust dulce pronunțat, zahărul pe care-l conțin nu ridică valorile glicemiei, condiția fiind să nu se consume în exces. La fel ca alte alimente bogate în flavonoizi (ciocolată, vin), micile fructe de pădure favorizează aportul optim de compuși în măsură să protejeze organismul de diabetul zaharat.

    Reține!

    Indiferent de varietate sau de perioadele din an în care pot fi culese, specialiștii recomandă să fie consumate cu încredere, de preferat proaspete.

    În alternativă, pot fi aduse la masă sub formă de sucuri, siropuri, dulceață, gemuri, compoturi și ceaiuri.

    Nu uita nici de delicioasele rețete de tarte, brioșe, torturi și prăjituri, toate ”îmbogățite” cu mure, afine, coacăze sau agrișe.

    Procură-ți cât mai curând fructe de pădure! Te protejează de boli și te ajută să-ți recuperezi silueta, fiind aliate de preț pentru sănătate și o adevărată încântare pentru papilele gustative.

     

    Surse:

    http://www.everydayhealth.com/diet-nutrition-pictures/amazing-health-benefits-of-berries.aspx

    https://authoritynutrition.com/10-proven-benefits-of-blueberries/

    http://www.health.com/health/gallery/0,,20665789,00.html

    http://www.shape.com/blogs/weight-loss-coach/summers-secret-weight-loss-weapon

    http://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/101/benefits-of-healthy-eating/arresting-alzheimers.aspx

    Edited by Admin

    Sign in to follow this  


    User Feedback

    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

    Guest

×
×
  • Create New...