Jump to content
Totul despre diete
  • Sign in to follow this  

    Inbunatateste sistemul imunitar cu aceste 5 tipuri de alimente !

       (0 reviews)

    Admin

     

     

     

     

     

    5 tipuri de alimente pentru îmbunătățirea sistemul imunitar

    Anumite alimente pot fi de ajutor pentru stimularea sistemului imunitar și prevenirea răcelilor și gripei. În acest articol veți descoperi  cinci tipuri de nutrienți de care sistemul imunitar are nevoie  și ce alimente conțin acesti nutrienti.

    Vitamina C

    alimente vitamina c

    Un nutrient esențial, vitamina C acționează ca un antioxidant. Antioxidantii ajută la lupta împotriva radicalilor liberi, un tip de moleculă instabilă cunoscută pentru a deteriora sistemul imunitar. Există câteva dovezi conform cărora vitamina C poate fi deosebit de utilă în stimularea sistemului imunitar al persoanelor aflate sub stres major. Totodată dacă silueta dvs. este și ea o prioritate ar trebui să știți că deficitul de vitamina C poate strica și cel mai bun plan de pierdere în greutate. Pentru a crește aportul de vitamina C, adăugați aceste alimente la dieta dvs.:

    • citrice și sucuri (cum ar fi portocala și grapefruit)
    • kiwi
    • ardei roșii și verzi
    • brocoli
    • căpșune

    Vitamina E

    alimente vitamina e

    Ca și vitamina C, vitamina E este un puternic antioxidant. Cercetările sugerează menținerea unor niveluri ridicate de vitamina E este crucială pentru menținerea unui sistem imunitar sănătos, în special în rândul persoanelor în vârstă. Citește și despre cum vă poate ajuta consumul de fructe cu coajă lemnoasă în lupta cu kilogramele în plus.

    Pentru a oferi corpului vitamina E necesară, consumați aceste alimente:

    • ulei de germeni de grau
    • migdale
    • seminte de floarea soarelui
    • alune de padure
    • unt de arahide

    Zinc

    alimente zinc

    Zincul este un mineral esențial implicat în producerea anumitor celule imune. Institutele Naționale de Sănătate (NIH) avertizează că nivelul de zinc chiar ușor scăzut vă poate afecta funcția imunitară. Iată câteva surse alimentare de top de zinc:

    • stridii
    • iahnie de fasole
    • caju
    • tărâțe de stafide
    • năut

    Carotenoidele

    Carotenoids

    Un alt tip de antioxidanți, carotenoizii sunt o clasă de pigmenți care se găsesc în mod natural într-o serie de plante. Când sunt consumate, carotenoidele sunt transformate în vitamina A (un nutrient care ajută la reglarea sistemului imunitar). Acestia se regăsesc în compoziția urmatoarelor alimente:

    Acizi grasi omega-3

    Omega-3 Fatty Acids

    Acizii grași Omega-3 sunt un tip de acid gras esențial cunoscut pentru a suprima inflamația și a menține sistemul imunitar sub control. Deși nu se știe dacă omega-3 poate ajuta la combaterea infecțiilor (cum ar fi răceala comună), cercetările sugerează că omega-3 poate proteja împotriva afecțiunilor sistemului imunitar, cum ar fi boala Crohn, colita ulceroasă și artrita reumatoidă. Află și mai multe detalii despre ce propietăți au semințele de in și efectul lor asupra siluetei.

    Încercați aceste alimente bogate în omega-3:

    • pește gras (inclusiv macrou, ton, somon, sardine, hering și păstrăv)
    • seminte de in
    • nuci

    Mai multe alimente pentru stimularea sistemului imunitar

    Pentru a vă menține sănătos sistemul imunitar, este important să  dormiți suficient, să faceți exerciții fizice în mod regulat și să vă gestionați stresul.

    Deși suplimentele care conțin doze mari de antioxidanți și alți nutrienți găsiți în alimentele întregi sunt adesea apreciate ca stimulatoare imunitare naturale, unele cercetări indică faptul că administrarea suplimentelor alimentare poate avea beneficii limitate pentru sistemul imunitar. (Dacă totuși vă gândiți să le luați, este bine să consultați mai întâi furnizorul de servicii medicale pentru a cântări avantajele și dezavantajele.)

    Pentru mai multe alimente care vă pot ajuta să vă stimulați sistemul imunitar, încercați să adăugați usturoi, alimente bogate în probiotice (precum iaurt și kefir) și ceai verde la dieta dvs.

    Surse:

    1. https://www.verywellhealth.com/types-of-foods-to-boost-your-immune-system-89020

    2. https://www.healthline.com/health/food-nutrition/foods-that-boost-the-immune-system

    3. https://www.medicalnewstoday.com/articles/322412.php

    Sign in to follow this  


    User Feedback

    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

    Guest



×
×
  • Create New...