Jump to content
Totul despre diete
  • Sign in to follow this  

    Seminte de in – Ce proprietati au? Dar efecte asupra siluetei?

       (0 reviews)

    Admin

    Semințe de in pentru o siluetă trasă prin inel! Ce proprietăți au?

    Cum contribuie la scăderea masei corporale?

    Să recurgi la semințe de in când ai slăbirea printre obiective... Asta înseamnă să te preocupe modul în care ți se descrie corpul și sănătatea...

    Pot fi supranumite ”semințele sănătății”. Totul se explică prin ”avalanșa” de beneficii oferite atât în plan salutar, cât și în ce privește scăderea în greutate.

    Semințe de in – Valori nutriționale

    Au origini egiptene, fiind cunoscute încă din cele mai ”bătrâne” timpuri. În prezent, se consumă pe întregul mapamond. Au devenit deosebit de populare printre recomandările nutriționiștilor, fiind bine primite de persoanele supraponderale.

    Este vorba despre o specie de cereale Linum usitatissimum, foarte apreciată datorită conținutului ridicat de:

    • Minerale (magneziu, mangan, fosfor, potasiu, ș.a.);
    • Carbohidrați, în special fibre vegetale;
    • Grăsimi ”bune” (acizi grași omega 3 și 6),
    • Proteine de calitate;
    • Vitamine (mai ales din grupul de B-uri).

    Sunt mici... Și așa cum se poate deduce, foarte nutritive. Prin urmare, constituie un ingredient ”must”. Nu ar trebuie sa lipsească din niciun regim alimentar tocmai pentru că asigură buna funcționare a organismului sub diverse aspecte, inclusă slăbirea.

    Cum spuneam, sunt mici... dar și foarte calorice (peste 500 calorii / 100 grame). Așa că nu sări peste acest aspect abuzând zilnic de o cantitate prea mare... Nu vor topi ”colăceii”, dimpotrivă... În exces, se comportă ca orice alte alimente sănătoase care îngrașă.

    Semințe de in beneficii pentru slăbit

    Cine are de gând să piardă niște kilograme (mai multe / mai puține), trăgând cu ochiul la aportul nutrițional, se poate folosi de beneficiile semințelor de in pentru slăbire.

    În primul rând, odată consumate favorizează senzația de sațietate și încurajează digestia alimentelor.

    Sunt sățioase

    seminte de in beneficii pentru slabit

    Principala ”responsabilitate” o au fibrele, prezente in proporție de circa 27 %, un procentaj care explică ”recomandările”.

    Majoritatea persoanelor cu probleme reale de greutate (nu cele care se lamentează pentru că nu au măsuri de fotomodel) recunosc că mănâncă prea mult. O fac deoarece simt mereu foame și nu prea se satură cu orice bagă în gură.

    Se înțelege că săturându-te mai rapid, vei consuma mai puțin la o masă și peste zi. Acest lucru echivalează cu un aport caloric inferior și, implicit, cu slăbire.

    Totul a fost confirmat de studioși, care au demonstrat în ce mod semințele de in contribuie la diminuarea poftei de mâncare.

    Curăță colonul

    Imaginează-ți cum se transformă o bucată de carne lăsată afară din frigider. Analizeaz-o după o zi, nu după mai multe. Deja începe să se descompună, dovadă stau mirosurile, care nu mai sugerează prospețime.

    Ceva similar se întâmplă și dacă rămâne blocată în intestin din cauza unei digestii lente, îngreunate de diverși factori. Poate pentru că ai avut pe aceeași farfurie, carbohidrați și proteine, deși știi că asocierea este o mare eroare...

    Toxinele rezultate în urma proceselor de descompunere pătrund în fluxul sanguin, răspândindu-se peste tot în corp.

    Dietele dezechilibrate (asocieri alimentare incorecte, exces de carbohidrați rafinați și de grăsimi ”rele”) pot duce la o serie de manifestări deloc plăcute:

    • Balonare;
    • Indigestie;
    • Disconfort abdominal;
    • Luare în greutate.

    Combat dezechilibrele hormonale

    Hormonii influențează o mulțime de funcții și procese, inclusiv greutatea, în sensul că pot favoriza slăbirea sau, dimpotrivă, îngrășarea.

    În primul rând, poate îți vin în minte hormonii tiroidieni, fără ca aceștia să rămână singurii vinovați.

    De pildă, cortizolul (”hormonul stresului”) intensifică pofta de alimente bogate în carbohidrați. Un efect similar îl desfășoară și grelina (”hormonul foamei”), care stimulează pofta de mâncare.

    De asemenea, nu sunt foarte benefice asupra siluetei nici dezechilibrele hormonale care se verifică în perioada de menopauză.

    Din fericire, unele tulburări se pot rectifica suplimentând regimul alimentar de bază cu semințe de in.

    Cum poți utiliza semințele de in?

    seminte de in cu iaurt

    La fel ca alte tipuri de semințe uleioase, sunt perfecte pentru îmbogățirea salatelor de legume, piureurilor și sucurilor de fructe, cerealelor cu lapte de la micul dejun, iaurturilor, etc. În funcție de preferințele culinare și de imaginație, le poți introduce în inifinite preparate cu specific vegan / vegetarian.

    Însă pentru a te bucura din plin de proprietățile lor asupra siluetei, încearcă să nu le consumi ca atare (sunt greu de digerat), ci măcinate, completate cu apă.

    Dacă nu ai timp să macini zilnic 3 linguri, ocupă-te de o cantitate mai mare și păstrează la frigider, într-un recipient închis.

    Se mai pot consuma și întregi, nu măcinate, dar numai după ce au fost puse la înmoi din seara precedentă. În această ”formă”, vin în ajutorul tranzitului intestinal.

    Ca sugestie, se poate folosi doza de 1 lingură la 1 pahar cu apă. Compoziția se poate bea cu totul sau filtrată, caz în care, se consumă doar apa bogată în mucilagii.

    În loc de concluzie...

    Dacă printre dorințele tale se numără scăderea în greutate, ai nevoie și de semințe de in. Nu te gândi la o dietă de slăbit foarte drastică. Doar încearcă să deprinzi câteva mici obiceiuri.

    Surse:

    http://nutritiondata.self.com/facts/nut-and-seed-products/3163/2

    https://steptohealth.com/cleanse-colon-burn-fat-with-flaxseed/

    https://healthyhints.com/flax-seeds-for-weight-loss

    Edited by Admin

    Sign in to follow this  


    User Feedback

    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

    Guest

×
×
  • Create New...