Jump to content
Totul despre diete

Dieta daneză – Dieta de 13 zile care schimbă metabolismul

Dieta daneză promite rezultate spectaculoase, într-un minim interval de timp, așa cum nu multe cure de slăbire reușesc s-o facă.

Spre deosebire de alte programe alimentare de slăbit rapide, îți poate transforma aspectul fizic general, după numai 13 zile de restricții.

Dieta Daneza

De ce ar trebui să urmezi dieta daneză de 13 zile?

  • Te afli în căutarea unei metode de slăbire eficace, de scurtă durată?
  • Te interesează să poți slăbi cât mai rapid, fără efecte de tip ”yo-yo”?
  • Te-ai săturat să încerci regimuri alimentare prea lungi pentru tine?
  • Ai vrea să pierzi până la 10 kilograme sau mai multe în doar 13 zile?

Din moment ce alții înaintea ta au reușit, vei putea și tu. Și te asigurăm că nu vei regreta! Iar ca să reușești, trebuie să ai destule motive s-o urmezi.

Dacă la cel puțin una dintre întrebările anterioare, răspunsul tău este DA, există șanse ca dieta de 13 zile să ți se potrivească întocmai ca o mănușă.

Acest program alimentar se poate transforma în ”secretul” ce te va ajuta să scapi în mai puțin de 2 săptămâni, de surplusul multor kilograme nedorite.

Nu este nevoie să ne crezi pe cuvânt. Însă aflând mai multe despre cura de slăbire daneză, ne vei da dreptate. Iar într-un final, vei avea curiozitatea s-o pui în aplicare.

Ce este dieta daneză de 13 zile?

Deși apare cu diverse alte denumiri (dieta daneză, dieta de 13 zile, cura daneză, regimul de 13 zile, regimul danez, cura de slăbire de 13 zile, Royal Danish Hospital Diet, cura de slăbire daneză, etc.), fiecare descrie una și aceeași cură de slăbire:

  • Programul alimentar reprezintă o metodă eficace de slăbire, în măsura să modifice metabolismul;
  • Este o cură de slăbire la modă, concentrată pe reducerea semnificativă a aportului caloric zilnic;
  • Regimul danez, deosebit de restrictiv, presupune consumul a doar 600 de calorii / zi, timp de 13 zile;
  • Schimbând drastic meniul zilnic și rutina alimentară, activează în maniera radicală metabolismul.

Dar când începe istoria celebrului regim alimentar cunoscut printre persoanele preocupate de cure de slăbire și ca Royal Danish Hospital Diet?

Dieta daneză își începe cu adevărat ”cariera” în urma cu circa 2 decenii, fiind destul de populară în spitalele și în clinicile specializate în chirurgie vasculară.

În acele vremuri, era recomandată în fazele preoperatorii pacienților supraponderali și obezi, care aveau nevoie să piardă multe kilograme, într-un timp record.

Cine poate urma regimul danez de 13 zile?

Atâta timp cât nu există contraindicații, dieta de 13 zile poate fi urmată de oricine și în special de către:

  • Pacienții supraponderali și obezi,
  • Pacienții cardiaci și hipertensivi,

Pentru care excesul de greutate devine un semnal de alarmă în măsură să le scadă încrederea și stima de sine sau să le pericliteze viața.

Deși la multă lume funcționează, dieta daneză nu are perspective la fel de favorabile la oricine. Regimul nu se potrivește oricui, dar este bun pentru:

  • Acele persoane fără probleme de sănătate;
  • Aceia care au nevoie urgentă să slăbească;
  • Cei capabili să reziste ”tentațiilor” alimentare;
  • Persoane care nu au probleme de autocontrol.

Pentru toate aceste categorii, regimul danez, deși greu de ținut, este foarte eficient, rezultatele fiind vizibile încă din primele zile.

Avantaje Dieta Daneza

Ce avantaje are dieta daneză de 13 zile?

Ceea ce o deosebește de alte cure de slăbire similare, este faptul că odată trecute aproape 2 săptămâni de măsuri restrictive, cu surprindere, vei descoperi că:

  • Îți vei păstra noua siluetă, fără să revii la greutatea inițială;
  • Metabolismul tău începe să fie mai rapid (arzi mai repede caloriile);
  • Îți vei menține silueta dorită, fără să depui eforturi supraomenești;
  • Reprezintă o excelentă metodă de detoxifiere, nu numai de slăbit.

La prima vedere, pare prea frumos să fie adevărat. Pare chiar prea simplu să și dureze.

  • Dar să fie oare dieta de 13 zile o simplă amăgire pentru cei care nu se pot abține de la ”bunătățile” interzise?
  • Să rămână doar o iluzie de moment pentru toți oamenii care-și doresc să slăbească în maniera fulgerătoare?

NU, cura de slăbire daneză nu este deloc simplă și în niciun caz, nu este o iluzie. Poate chiar din acest motiv își menține efectul și după.

Susținătorii săi sunt de părere că:

  • Metabolismul își păstrează aceeași potență și la distanță de ani buni după finalizarea celor 13 zile de regim riguros;
  • Respectând fiecare punct al programului de slăbire danez, vei pierde o bună parte, dacă nu chiar tot excesul de grăsime;
  • Revenind la alimentația obișnuită, corpul va menține aceleași arderi, fără să continue să asimileze calorii și kilograme;
  • Acest program alimentar hipocaloric, pe lângă că facilitează slăbitul, te ajută să-ți îmbunătățești starea de sănătate;
  • Ideal ar fi să începi dieta daneză în zilele de duminică, însă o poți iniția în orice zi din săptămână, în orice anotimp;
  • Nu este o simplă dietă ”crash”, ci una care-ți pune în mișcare metabolismul, acesta continuând să ”lucreze” și după;
  • Și alte diete se bazează pe meniul hipocaloric, dar regimul de 13 zile are un succes major tocmai datorită stricteții.

Fiecare zi, începând de la prima până la ultima, cuprinde 3 mese, riguros concepute. Dacă te hotărăști s-o urmezi, află că nu există multe alternative în locul alimentelor recomandate.

Cum arată programul alimentar?

Așa cum am precizat deja, dieta de 13 zile prevede alegerea precisă a meniului, acesta fiind considerat ”asul din mânecă” capabil să faciliteze atingerea obiectivelor.

Pentru a te elibera de excedentul de kilograme și grăsime, pregătește-te să respecți cu rigurozitate, următorul meniu:

Ziua 1

  • Mic dejun: 1 ceașcă de cafea neagră, cu 1 cub de zahăr;
  • Prânz: 2 ouă fierte tare, 1 roșie medie și 380 g de spanac;
  • Cină: 200-300 g carne de vită la grătar, cu salată proaspătă.

Ziua 2

  • Mic dejun: Se repetă același lucru ca în ziua 1;
  • Prânz: 250 g de șuncă, 1 iaurt degresat (200 ml);
  • Cină: Se repetă ce ai consumat în prima zi.

Ziua 3

  • Mic dejun: 1 cafea cu 1 cub de zahăr, 1 felie de pâine prăjită;
  • Prânz: 2 ouă fierte tare, 100 g de șuncă, 150 g de salată;
  • Cină: 1 roșie proaspătă, 1 țelină fiartă, 1 fruct la alegere.

Ziua 4

  • Mic dejun: Repeți ce ai mâncat în ziua cu numărul 3;
  • Prânz: 200 ml suc natural proaspăt stors, 1 iaurt de 200 ml;
  • Cină: 1 morcov, 1 ou fiert tare, 250 g brânză slabă de vaci.

Ziua 5 

  • Mic dejun: 1 morcov mare răzuit, asezonat cu suc de lămâie;
  • Prânz: 250-300 g pește fiert (cod), cu lămâie și o bucățică de unt;
  • Cină: 200 g friptură (carne de mânzat), 1 țelină (rasă sau piure).

Ziua 6

  • Mic dejun: Se repetă micul dejun din ziua 3;
  • Prânz: 2 ouă fierte tare, 1 morcov dat pe răzătoare;
  • Cină: 200 g piept de pui, 1 salată cu suc de lămâie și ulei de măsline.

Ziua 7

  • Mic dejun: 1 cană cu ceai din plante, fără adaos de zahăr;
  • Prânz: Nu mănânci nimic, bei doar apă;
  • Cină: 200 g carne de miel, 1 fruct proaspăt de sezon.

Ziua 8

  • Mic dejun: Repeți meniul din prima zi de dietă daneză;
  • Prânz: 400 g spanac, 1 roșie medie, 2 ouă fierte tare;
  • Cină: 200 g carne de vită la grătar, 1 salată de legume asezonată.

Ziua 9

  • Mic dejun: Se repetă micul dejun standard din ziua 1;
  • Prânz: 200 g de șuncă, 1 iaurt de 200 ml;
  • Cină: 250 g friptură de vită, 1 salată cu legume.

Ziua 10

  • Mic dejun: Repeți micul dejun din ziua 3;
  • Prânz: 2 ouă fierte tare, 100 g șuncă, puțină salată verde;
  • Cină: 1 țelină fiartă, 1 roșie crudă, 1 fruct de sezon.

Ziua 11

  • Mic dejun : Același meniu obișnuit din ziua 3;
  • Prânz: 200 ml suc de fructe proaspăt stors, 1 iaurt natural;
  • Cină: 1 ou fiert, 1 morcov mediu, 250 g de brânză slabă.

Ziua 12

  • Mic dejun: 1 morcov dat pe răzătoare, cu suc de lămâie;
  • Prânz: 200 g pește fiert, cu suc de lămâie proaspăt;
  • Cină: 200 g carne de vită, 1 țelină.

Ziua 13

  • Mic dejun: Vei repeta meniul din ziua 3;
  • Prânz: 1 morcov mare răzuit, 2 ouă fierte tare;
  • Cină: 1 piept de pui (250 g), 1 salată de crudități, asezonată.

Ce reguli trebuie să urmezi în dieta daneză de 13 zile

Regimul alimentar de slăbit originar în Danemarca este foarte eficient. Dar așa cum declară autorii săi, este sever și nu tolerează excepții de la reguli.

Printre cerințele care-i condiționează succesul, se numără coerența și disciplina pe toată durata celor 13 zile, fără niciun fel de abatere de la meniul zilnic.

Dieta, bine pusă la punct, îți permite să obții rezultate concrete și de durată, mult peste așteptări. Tot ce ai de făcut, este să respecți întocmai câteva reguli de bază:

  1. Din cauza asprimii, îți recomandăm s-o planifici în momente când nu există ”tentații”, departe de evenimentele care ar putea s-o compromită;
  2. Deși nu există dovezi concludente cu privire la ziua de început, potrivit specialiștilor, ar fi ideal ca prima zi de regim să coincidă cu ziua de duminică;
  3. Începând cu ziua numărul 14, poți începe să mănânci normal, fără teama că vei recupera la loc kilogramele de care tocmai ai reușit să scapi;
  4. Dieta daneză de 13 zile nu trebuie repetată anual, iar dacă exagerezi, îți poate cauza probleme serioase de sănătate;
  5. În timpul zilelor ”negre”, nu te abate sub nicio formă de la meniul zilnic și nu depăși cantitățile permise sau regimul își va pierde efectul;
  6. Evită toate tipurile de băuturi, singurele admise fiind cafeaua și ceaiul la micul dejun în rest doar apă, eventual cu adaos de lămâie;
  7. De asemenea, evită toate alimentele și condimentele care nu apar în lista zilnică și încearcă să nu înlocuiești produsele menționate;
  8. În funcție de preferințe, poți substitui codul cu păstrăvul sau calcanul, fiecare fiind specii de pești cu un aport nutrițional similar;
  9. Dacă nu obișnuiești să bei zilnic cafea, îți este îngăduit să bei ceai din plante, singurul substitut de altfel tolerat în locul cafelei;
  10. Pentru salate, dieta daneză îți dă posibilitatea să optezi numai pentru salată verde, iceberg, roșii sau castraveți, în varianta proaspătă;
  11. La asezonarea salatelor, îți este permis să folosești suc de lămâie, oțet balsamic, ceapă, sare și piper după gust;
  12. Dacă pe durata regimului mesteci și numai o singură gumă, în aceeași zi poți întrerupe dieta, pentru că de acum încolo va fi de prisos;
  13. Singurele dulciuri admise sunt mierea de albine și îndulcitorii (aspartanul), în timp ce zahărul este acceptat doar la cafea;
  14. Un mare NU și folosirii oricărui tip de ulei pentru gătit, fie el chiar extravirgin de măsline, (se preferă pregătirea la grătar, prin fierbere);
  15. Singurele produse lactate acceptate să facă parte din meniu sunt iaurturile simple, fără adaos de fructe și zahăr, pe cât se poate degresate;
  16. Odată ce ai întrerupt dieta de 13 zile, indiferent de motivele care te-au determinat s-o faci, o poți relua după 3 luni și nu mai devreme;
  17. Programul trebuie să dureze fix 13 zile, niciuna în plus, nici în minus, altminteri fie îți pui în pericol sănătatea, fie ratezi atingerea obiectivelor;
  18. Dacă ai reușit să treci cu brio de această mega provocare, o poți repeta oricând, însa nu mai curând de 1 an, preferabil după minim 2 ani;
  19. La nevoie, atâta timp cât consideri că nu ai reușit să scapi de întregul surplus de grăsimi, poți relua regimul danez la fiecare 2 ani;
  20. În timpul zilei, încearcă să bei cât mai multă apă (circa 2 litri / zi), chiar și când vei simți o accentuată senzație de foame.
  21. De reținut despre dieta daneză

    După toate lucrurile pe care le-ai aflat despre celebra cură de slăbire daneză, pentru oricine este o provocare s-o urmeze:

    1. Datorită deficitului caloric, obosește corpul, lipsindu-l de cantitatea și de unele categorii de nutrienți de care are nevoie;
    2. Înainte s-o începi, analizează-ți în amănunt propria stare de sănătate, astfel încât să previi eventualele riscuri;
    3. Deoarece dieta de 13 zile supune metabolismul la un efort considerabil, trebuie să te gândești dacă ți se potrivește;
    4. Urmând pas cu pas recomandările noastre, în funcție de greutatea inițilă, poți pierde până la 7-20 de kilograme de grăsime.

    Te simți în stare să începi această nouă ”aventură” ce te va purta spre silueta la care visezi?

    Dacă după tot ce ai citit, nu te sperie gândul să reziști tentațiilor, înseamna că dieta daneză este cea care te va ajuta să schimbi nu doar modul în care arăți, ci și stilul de viață.

    Și înainte de încheiere, încă ceva! Nu uita că și tu te poți număra printre norocoșii care într-o bună zi, îi vor recunoaște beneficiile!



×