Cum influențează dieta daneză metabolismul? Cum se modifică consumul caloric?

Cele mai vizualizate

Care este acțiunea dietei daneze asupra metabolismului? Cum reușește să activeze arderile în organism?

Sunt întrebări la care ne-am pus deja în plan să oferim niște răspunsuri clare.

Odată cu tendința de a avea siluete de fotomodele, nutriționiștii par că se întrec în crearea de regimuri alimentare de slăbit, care mai de care mai eficace, într-un timp cât mai scurt. Una dintre ”minunățiile” acestui mileniu este și dieta daneză.

Nu toți o cunosc, însă cine a încercat-o admite că dă rezultate pozitive, chiar peste așteptări. Și în ciuda regulilor stricte, de la care timp de 13 zile nu este permisă nicio abatere, încă înainte de finalizare, observă o schimbare la nivel de metabolism.

Spre deosebire de alte cure de slăbire, dacă dieta daneză de 13 zile funcționează, totul se datorează modului în care reușește să influențeze metabolismul, principalul factor care condiționeaza arderea caloriilor și totodată pierderea kilogramelor.

Cât de mult contează metabolismul în slăbire?

Înainte să înțelegi care este rolul metabolismului în procesul de slăbire, este important să știi despre ce este vorba.

Metabolismul = Un ansamblu de reacții fizice și chimice, ce au loc în interiorul organismului, care servesc la producerea energiei de care corpul uman are nevoie pentru a supraviețui.

Procesul, strâns legat de consumul energetic zilnic, este determinat de 3 componente:

  • Metabolismul bazal – Cantitatea de energie necesară întreținerii funcțiilor vitale;
  • Termogeneza indusă de dietă – Energia consumată pentru digerarea alimentelor;
  • Mișcarea – Orice activitate fizică ce crește totalitatea caloriilor consumate într-o zi.

Fiind responsabil de numărul caloriilor arse, este important să încerci să-l grăbești puțin, îndeosebi dacă:

  • Nu poți slăbi, deși nu ești o persoană sedentară și ai redus aportul caloric;
  • Te îngrași, în ciuda faptului că urmezi un stil de viață destul de echilibrat.

Dieta daneză are exact efectul dorit, și anume, reușește să ”învioreze” un metabolism ”adormit”, o adevărată problemă când obiectivul este să slăbești sau cel puțin să-ți menții greutatea.

Accelerându-l în maniera sănătoasă, vei vedea că în corp se vor petrece o serie de schimbări:

  • Organismul tău nu va mai stoca atâtea calorii;
  • Nu vei mai acumula centimetri de țesut adipos.
Cum influenteaza dieta daneza metabolismul

Cum poți să activezi metabolismul?

Acțiunea dietei daneze asupra metabolismului leneș este cât se poiate de clară. Pentru a-l accelera, regimul de 13 zile propune nu doar câteva reguli, ci și un meniu riguros. Totul trebuie urmat fără abateri:

a. Multe proteine

Când scopul tău este slăbirea, nu te abține de la proteine! Nu este nevoie să te limitezi doar la carne. Încearcă să diversifici sursele proteice, iar pe lângă carne, să mai introduci în meniu brânzeturi și ouă, alimente nelipsite din regimul danez.

Metabolismul proteinelor este mult mai lent decât al carbohidraților. În medie, acești nutrienți îi furnizează corpului circa 4 calorii / 1 gram. Abia 92 % dintre ele sunt absorbite, 97% având origine animală, iar 78% vegetală.

b. Fără carbohidrați simpli

Nimeni nu spune să renunți în totalitate la carbohidrați. Trebuie doar să îi știi selecta pe cei ”buni” (cereale, legume, preparate din făina integrală) și să renunți la cei ”răi” (pe bază de făina albă, proveniți produsele de patiserie, pastele făinoase sau dulciuri).

Carbohidrații sunt o altă categorie de macronutrienți, esențiali pentru funcționarea organismului. Dieta daneză nu le interzice consumul. Însă autorii impun niște bariere, limitând grupul celor simpli, în favoarea celor complecși.

c. Fructe și legume proaspete

Fructele și legumele proaspete sunt de neînlocuit în orice cură de slăbire. De regulă, pe lângă vitamine și minerale, mai conțin substanțe antioxidante. Acestea favorizează eliminarea toxinelor și, simultan, activează metabolismul, ajutând la slăbit.

Poate că regimul de 13 zile impune restricții cu privire la toate grupurile alimentare. Dar ar fi nedrept să nu-i recunoști eficacitatea tocmai datorita meniului, din care nu lipsesc salatele de crudități și fructele proaspete.

d. Alimente naturale

Pentru a-l trezi din letargie, metabolismul tău nu are nevoie doar de proteine de calitate, de carbohidrați sănătoși sau de vitamine și minerale provenite din crudități. Aceeași influență pozitivă o au și alimentele naturale, fără adaosuri, preferabil preparate în casă.

Îți sugerăm să arunci o privire peste meniul dietei daneze de 13 zile. Dacă funcționează, este pentru că în loc de preparate și semipreparate confecționate, vei găsi iaurturi naturale, ouă fierte și carne fiartă sau la grătar.

e. Multă apă

Deși nu are o acțiune directă în cura de slăbire, apa are totuși un rol bine stabilit. Nu arde caloriile introduse prin alimentație, iar în exces, poate avea efecte negative. Însă te poate ajuta să slăbești, îndeosebi dacă o bei înainte de masă cu 30 min.

Pe de o parte, conține zero calorii, pe de alta, contribuie la creșterea senzației de sațietate. Iar dacă analizezi dieta daneză, vei vedea că la circa 600 de calorii zilnic, ai toate motivele să te simți înfometat. Noroc că după un timp, te obișnuiești…

Surse:

  1. http://www.redbookmag.com/body/health-fitness/advice/a40/speed-metabolism-yl/
  2. http://www.nhs.uk/Livewell/loseweight/Pages/how-can-I-speed-up-my-metabolism.aspx

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate