6 Alimente care reduc pofta de mâncare și ajută la menținerea (și) după dieta daneză

Cele mai vizualizate

Știai că există alimente care reduc pofta de mâncare? Le poți procura ușor, nu necesită o preparare complicată (unele nu necesită deloc) și le poți consuma în fazele de menținere, adică în perioadele post-dietă.

Propunerile noastre sunt compatibile atât cu dieta daneză, cât și cu dieta Rina 90 sau cu orice altă metodă nu mai puțin performantă să scapi de adipozități.

Alimente care reduc pofta de mâncare

Una dintre ”capcanele” în care cad majoritatea persoanelor trecute printr-o cură de slăbire este așa-numitul efect ”yo-yo”. Pentru evitarea pericolului de a recupera kilogramele de care în sfârșit te-ai eliberat, mare atenție la ce pui în farfurie și după ultima zi de dietă.

Iată o listă cu câteva alimente care reduc pofta de mâncare, din care te poți inspira când îți alcătuiești meniul de zi cu zi. Cunoașterea lor se dovedește utilă mai ales dacă ești tipul de persoană cu un metabolism lent, care se îngrașă din ”nimicuri”.

1. Ghimbirul

Timp de secole, ghimbirul a apărut în numeroase culturi îndeosebi datorită proprietăților stimulante, digestive, tonice, analgezice și antiinflamatoare.

Planta favorizează digestia mai ales în cazul meselor extrem de copioase, cu grăsimi și proteine din abundență. În plus, contribuie la instalarea senzației de sațietate, pe lângă că are efect tonifiant, energizant și atenuează stările de greață.

De pildă, după o masă cu foarte multe calorii, încearcă să mesteci o bucățică de ghimbir. O altă alternativă de a-l consuma este ca decoct sau inclus în preparatele culinare sub formă de condiment.

2. Mărul

Indiferent de soi sau de nivelul de maturare, merele îți vor da o mână de ajutor când simți că pierzi teren în lupta cu pofta de mâncare super agresivă.

Motivele pentru care sunt considerate un fel de ”antidot” împotriva senzației de foame se pot explica prin aportul de fibre solubile și pectină. Ambele elemente contribuie la accelerarea percepției de sațietate.

Mănâncă un măr cu o jumătate de oră înainte de masă sau ca gustare între felurile principale. Datorită aportului de nutrienți, îți va potoli foamea, fără să mai iei în considerare timpii lungi de masticație. Cu cât mesteci mai mult, corpul se va simți mai îndestulat.

3. Avocado

Avocado, cu toate că e un superaliment pentru slăbit, face parte dintre vegetalele cu exces de grăsimi. Dacă se abuzează, poate declanșa efecte contrare, ducând la îngrășare.

Din fericire, necesită destul de mult timp pentru a fi digerat. Consumând chiar și o singură jumătate de avocado în timpul prânzului, fiind foarte bogat în fibre, te ajută să-ți simți stomacul plin pentru tot restul zilei.

Este vorba despre un fruct uleios ce promite multiple beneficii, fapt datorat conținutului de vitamine, antioxidanți și acizi grași omega 3. Încearcă-l în combinație cu roșii și rucola și-i vei simți efectele la nivel digestiv.

4. Ouăle

Probabil că de multe ori ai început ziua cu o omletă sau cu 2 ouă fierte moi. Iar în următoarea jumătate de zi, aproape că ai uitat de foame.

Ouăle sunt considerate, pe bună dreptate, întruchiparea alimentului perfect. Pot fi descrise prin prisma combinației ideale de grăsimi, proteine, vitamine și minerale.

Nu uita că deși aparent banal, oul de găină facilitează echilibrul dintre colesterolul ”bun” (HDL) și cel ”rău” (LDL), împiedicându-l pe acesta din urmă să se acumuleze pe pereții vaselor de sânge.

Multe diete încurajează consumul lor. Îți dăm doar 2 exemple și e suficient: dieta ketogenică și daneză. Tocmai pentru că nu e simplu să găsești un preparat hipocaloric supernutritiv și supersățios în același timp.

5. Spanacul

Fără îndoială, spanacul, precum și varza, andivele sau frunzele de sfeclă se află în clasamentul cu cele 6 alimente care reduc pofta de mâncare.

Toate varietățile cu frunză verde închis, prin caracterul lor nutritiv, produc un efect surprinzător, domolind foamea. Sunt bogate în fibre și pot fi consumate fierte, coapte sau trase la tigaie cu un fir de ulei de măsline.

Momentul ideal pentru o porție de vegetale este înainte de felurile principale. În acest fel, înlesnesc procesele digestive și influențează creierul, inducând percepția anticipată de sațietate.

6. Apa

Pe lista cu alimentele care satură nu s-a strecurat o eroare, dimpotrivă. Am considerat utilă prezența apei, tocmai pentru că, deseori, setea se confundă cu foamea.

”Simptomele” deshidratării pot fi confundate cu cele de foame: lipsă de energie, slăbiciune, moral la pământ, carențe de concentrare etc. Iar uneori nu este vorba decât despre o foame emoțională sau de dorința de a pune neapărat ceva în gură.

În astfel de cazuri, cel mai bine este să bei 2 pahare cu apă, după care să aștepți 5-10 minute. Dacă nici așa nu-ți revii, poți trece la planul B. Pune-te pe treabă și alcătuiește-ți un meniu sățios, dar în același timp sănătos.

Surse:

  1. http://www.shape.com/healthy-eating/diet-tips/top-25-natural-appetite-suppressants
  2. http://time.com/2873292/foods-control-appetite/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate