Prin ce modificări trece aportul caloric zilnic în dieta daneză?

Cele mai vizualizate

Nu este un secret. Aportul caloric în dieta daneză este comparabil cu al unui regim de mare criză. Ca să dea rezultate la finalul celor 13 zile, totalul caloriilor se diminuează extrem de mult.

Dieta daneză se remarcă prin eficacitatea sa, dovedită deja de numeroși specialiști. Calitățile îi sunt confirmate de tot mai multe persoane care s-au încumetat să-și modifice radical alimentația și obiceiurile alimentare. Măcar pentru o perioadă limitată.

Timp de fix 13 zile cât durează, trebuie să te rezumi la doar câteva tipuri de mâncăruri, repartizate în 3 mese. Totalul caloric zilnic se situează mult sub limita inferioară a intervalului tolerat de orice program alimentar normal.

Care este media calorică în regimul alimentar obișnuit?

Necesarul caloric zilnic reprezintă cantitatea de calorii de care un individ are nevoie în decurs de 24 de ore, pentru a face față:

  • Metabolismului bazal, care exprimă cantitatea minimă de energie necesară menținerii funcțiilor vitale;
  • Termogenezei induse de dietă, adică energia consumată pentru digestia și absorbția alimentelor;
  • Energiei care se consumă în timpul activităților fizice de zi cu zi, vizibil mai ridicată la persoanele active.

Dacă aportul caloric corespunde cu totalul de care ai nevoie pentru ”întreținerea” celor 3 parametri (funcții metabolice, mecanism de termogeneză și activități fizice), se poate vorbi de echilibru în ce privește greutatea.

Însă în cazul exceselor, te vei îngășa, pe când deficitele calorice te vor ajuta să slăbești.

În medie, necesarul caloric al unui adult variază între 1600 și 3200 de calorii/zi, departe de aportul caloric în dieta daneză. Numărul caloriilor admise sau ceea ce se mai numește aport energetic, depinde de:

  • Vârstă (adulții au nevoie să consume mai multe calorii decât un copil, dar și decât un vârstnic de 51+);
  • Stil de viață (o persoană activă are nevoie de o cantitate superioară de calorii comparativ cu una sedentară);
  • Statură și conformație fizică (înălțimea și masa musculară implică și un consum energetic major).
Prin ce modificari trece aportul caloric zilnic în dieta daneza?

Care este aportul caloric în dieta daneză?

Așa cum știi deja (iar dacă nu te-ai informat încă, îți sugerăm s-o faci), cura de slăbire daneză este caracterizată de un plan alimentar riguros, de la care nu te poți abate nici în ce privește meniul, nici cantitățile consumate.

Eficiența acestui regim este dată:

  • Pe de o parte, de restricționarea programului alimentar (sunt permise doar anumite produse alimentare);
  • Pe de alta, de restrângerea numărului de calorii introduse prin alimentație, la numai 600 de calorii / zi.

Pare imposibil să reziști cu atât de puține calorii, însă este cantitatea acceptată pentru a obține rezultate spectaculoase, fără ca sănătatea să fie afectată. Regimul se întinde de-a lungul a fix 13 zile, timp în care, vei trece prin provocarea vieții tale.

Vor exista zile când îți vei simți corpul extrem de slăbit și de epuizat. Vei trece prin stări de stres și de oboseală accentuată, din cauza cărora vei fi aproape de punctul să clachezi. Dar cu puțină motivație, vei putea depăși toate ”încercările”.

Astfel de ”simptome” sunt întru totul normale și se datorează deficitului caloric și de nutrienți la care organismul trebuie să facă față, fără abateri de la reguli. Și din fericire pentru tine, măsurile restrictive au o durată limitată, motiv pentru care nu-ți vor amenința sănătatea.

Ce se întâmplă după cele 13 zile de regim?

Fiind vorba despre o cură de slăbire de scurtă durată, vei vedea că organismul tău reușește să reziste ”crizei”. După finalizarea intervalului de ”interdicții” și pauze de la vechile pofte culinare, cu surprindere, vei constata reduceri semnificative de greutate, vizibile încă din primele zile de dietă.

După pierderi de până la 10 kilograme, vei observa și o modificare radicală a aspectului fizic. Uneori, slăbirea este mai accentuată, totul depinzând de greutatea de la care pornești. Practic, te vei simți un alt om… La propriu…

În realitate, o slăbire atât de rapidă se datorează acțiunii avute asupra întregului metabolism. Programul nu face altceva decât să activeze arderile când sunt prea lente, efectul persistând și după ”epuizarea” zilelor de restricții.

În următorii 2 ani, vei descoperi că metabolismul continuă să rămână activ și vei putea reveni la vechile plăceri interzise. Însă cu această ocazie, dacă nu ai cedat ”tentațiilor”, nu strică să-ți revizuiești puțin stilul de viață.

De exemplu, poți reduce cantitativ din grăsimile nesănătoase, în favoarea celor ”bune”.

Sau poți modifica raportul nutrienților esențiali, crescând ușor consumul de proteine, în defavoarea carbohidraților simpli (zaharuri asimilate rapid). Dar fără să excluzi carbohidrații complecși (combustibilul ce pune în mișcare organismul).

Surse:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate