6 Greșeli care sabotează curele de slăbire

Cele mai vizualizate

Oricât de multă mișcare faci, în linii mari, kilogramele sunt aceleași. Ai urmat tot felul de regimuri alimentare hipocalorice, dar se pare că nu există cure de slăbire potrivite pentru tine…

Te recunoști, oare?

Nu te pierde cu firea. Nu înseamnă că este ceva în neregulă cu tine. Se poate să nu îți dai seama… Dar mai mult ca sigur, faci anumite greșeli pe parcursul antrenamentelor și în timpul curelor de slăbire.

Cuprins:

Greșeli ce pot compromite o cură de slăbire

Te invităm să descoperi câteva dintre ele:

Lipsa unui plan poate fi motivul pentru care nu reusesti sa slabesti

#1: Lipsa unui plan

Este fundamental ca atunci când îți dorești să scapi de adipozități, să ai și un plan de bătaie. Nu ajunge să mergi de 3 ori pe săptămână la sală și să te lupți cu cele mai dificile exerciții.

Pe de altă parte, dacă anumite exerciții au ajutat alte persoane să slăbească, nu înseamnă că funcționează și în cazul tău.

Când te orientezi spre un anumit antrenament, trebuie să analizezi ce se potrivește corpului tău, în funcție de somatotip (ectomorf, mezomorf, endomorf). Fiecare persoană se deosebește de restul când vine vorba despre fizic și reacționează diferit la cure de slăbire.

#2: Efort în exces

Multe persoane (poate ți s-a întâmplat și ție) cred că antrenamentele intensive, fără pauze de recuperare între o zi și alta, pot scurta drumul către obiectivele stabilite (slăbire). Și după un timp, își dau seama nu doar că nu au reușit să slăbească, ci că s-au îngrășat.

Întreaga vină o poartă cortizolul, denumit și ”hormonul stresului”, tocmai pentru că organismul îl produce în condiții de stres și oboseală psihică și fizică. Printre altele, este hormonul responsabil de pierderea masei musculare, de retenția hidrică, de oboseală generalizată și de acumularea de kilograme.

#3: Prea mult cardio

Toate activitățile de tip cardio contribuie la ”subțierea” straturilor de adipozități și sunt importante în curele de slăbire. Nu există dubii în această privință.

Însă când programul include în proporție majoritară exerciții aerobice, masa musculară poate avea de suferit. Iar caloriile nu se mai consumă și după, așa ca în cazul exercițiilor anaerobice.

O alternativă perfectă pot fi antrenamentele HIIT (High Intensity Interval Training), deosebit de eficace în procesul de diminuare a grăsimii corporale. Metoda facilitează combustia rapidă a caloriilor într-un timp mai scurt. Mecanismul are loc și la diverse ore distanță de la terminarea antrenamentului.

#4: Greutăți prea mici

Mulți dintre cei interesați de cure de slăbire ajung victimele rutinei. Poate și tu. Mergi frecvent la sală și nu te sustragi de la nicio ședință cu greutăți. Însă din prima zi, continui să lucrezi cu la fel de multe kilograme și faci același număr de repetări.

Din păcate, rezultatele se lasă așteptate. Slăbitul se află în strânsă corelație cu masa musculară, pe care trebuie s-o construiești. Mușchii sunt consumatori calorici și în repaus.

Pentru ca antrenamentele cu greutăți să fie eficiente (să mărești masa musculară și să slăbești), treptat, este necesar să crești atât ”încărcătura”, cât și numărul de repetări.

#5: Exerciții incorect executate

Este posibil să nu greșești niciunul dintre pașii anteriori. Te antrenezi din greu atât în timpul activităților cardio, cât și în cele de forță și de creștere a masei musculare. Totuși, nu pierzi nici măcar un gram. Iar înfățișarea ta nu pare să trecă printr-o transformare vizibilă.

Te-ai întrebat dacă execuți corect mișcările? Dacă nu te antrenezi corect, grupele musculare pot suferi modificări sau pot să nu se dezvolte deloc.

Pentru a nu risca, îți recomandăm să consulți un antrenor de fitness care să-ți explice în detaliu mișcările. Sau să tragi cu ochiul la colegii de la sală.

#6: Erori în dietă

Când iei hotărârea să începi o cură de slăbire, nu ajunge să te antrenezi ”ca la carte”, uitând să respecți câteva reguli alimentare de bază:

  • Echilibru în nutrienți;
  • 5 mese zilnice;
  • Fără junk food etc.

Este ușor să gândești că ai dat jos destule calorii la sală și că pentru un timp, îți permiți să te abați de la reguli.

Dacă îți dorești să slăbești, nu sălta mesele, lăsându-ți corpul să se înfometeze. Și nu consuma calorii goale precum cele provenite din băturile carbogazoase și din dulciuri.

În plus, nu uita de proteine, de carbohidrații ”buni”, de grăsimile sănătoase, de vitamine și minerale. Sau, drumul către ”finish” va deveni tot mai anevoios.

Surse:

  1. http://www.womenshealthmag.com/weight-loss/weight-loss-mistakes,
  2. http://www.huffingtonpost.com/tony-desantis/fitness-myths_b_3963372.html,
  3. http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3133633/How-exercise-make-pile-pounds-keeping-fit-not-getting-slimmer-surprising-reasons-why.html,
  4. http://news.health.com/2015/01/26/working-out-and-still-not-losing-weight-here-are-7-reasons-why/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

3 Mituri despre dietele de slăbire și adevărurile lor

După ce nu de mult te-am lămurit asupra câtorva idei preconcepute vizavi de curele de slăbire, îți vom prezenta încă 3 mituri despre diete....

Articole recomandate