Cum te poate ajuta dieta cu apă să slăbești?

Cele mai vizualizate

În variate studii apare că dieta cu apă are un impact favorabil în slăbire și la menținerea greutății. Nu degeaba, o mulțime de persoane care încearcă să scape de niște kilograme, decid să suplimenteze aportul de apă.

Dar nu neapărat pentru puterile miraculoase ale apei…

Cuprins:

Cât de importantă este apa?

Chiar dacă nu pare, apa este unul dintre cei mai importanți compuși din corpul uman și totodată cel mai abundent. În proporție de până la 70-75 %, suntem alcătuiți din apă. Același lucru rămâne valabil și pentru alimentele pe care le consumăm.

În timp ce dieta cu apă are beneficii vizibile, scăderea consumului duce la consecințe adeseori dezastruoase. Se spune că omul poate supraviețui săptămâni întregi fără hrană, dar nu și fără apă.

Concret, apa este esențială vieții, dar și când avem ca obiective slăbitul. Diminuarea proporției de apă din organism cu 10 %, ne poate face să ne simțim rău, în timp ce o scădere cu 20 de procente poate echivala cu moartea.

Cum funcționează dieta cu apă?

La prima vedere pare simplu. Dieta cu apă prevede consumul a 8 pahare cu apă, pe stomacul gol, repartizate astfel:

  • Câte 2 înainte de cele 3 mese principale;
  • Cate 1 pahar înainte de cele 2 gustări.

Regula celor 8 pahare contribuie la activarea procesului metabolic de termogeneză, care intervine în mecanismul de slăbire. Este vorba despre capacitatea organismului de a produce căldură la nivelul țesutului muscular și adipos.

Astfel, ne permite să atingem mai rapid senzația de sațietate în timpul meselor.

Rezultatele au fost demonstrate de mai multe studii, printre care se numără și cel publicat în revista ”Obesity”.

Cercetătorii și-au bazat concluziile pe evoluția unui eșantion format din 50 de persoane. Timp de 3 luni, au urmat aceeași dietă hipocalorică (aportul caloric al fiecărei mese a fost mai mic cu 75-90 de calorii).

O jumătate dintre ei au urmat, simultan, și o dietă cu apă, în timp ce restul nu. Participanții primului grup au reușit să piardă cu circa 2 kilograme mai mult decât cei din al doilea grup. În medie, au slăbit 6 kilograme, comparativ cu 4 kilograme.

Favorizează arderea caloriilor

Că apa accelerează arderea caloriilor, o demonstrează studii multiple, majoritatea dintre ele cercetând efectul unei porții de 500 ml de apă înainte de masă.

La persoanele adulte de vârstă medie, crește numărul caloriilor arse. La 10 minute după ce bem apă potabilă, consumul energetic se mărește cu circa 24-30 % și durează timp de 1 oră. Totul se explică prin procesul de termogeneză.

Rezultatele au fost impresionante și în cazul unui alt studiu, unde evaluările s-au îndreptat înspre femei supraponderale. Acestea, fără să-și schimbe stilul de viață și fără să urmeze vreo cură de slăbire, după 12 luni de dietă cu apă, au pierdut 2 kilograme din masa corporală.

Efecte similare au fost observate și în timpul monitorizării unui grup de copii supraponderali și obezi. La aceștia, după fiecare 2 pahare de apă, consumul energetic înregistra valori mai mari cu până la 25 %.

Dieta cu apă reduce apetitul

Modul în care acționează apa pentru a scădea senzația de foame este mai concludent la persoanele adulte și la cele de vârsta a treia.

Obiceiul de a consuma apă înainte de masă, în principal înainte de micul dejun, influențează aportul caloric. Așa cum reiese din unele studii, cantitatea de calorii consumate la o porție de mâncare este cu aproximativ 13 % mai mică.

Dar cu toate că la aceste categorii efectele benefice sunt ușor de observat, lucrurile diferă la tineri. La categoriile similare, diminuarea aportului caloric din timpul meselor este mai puțin impresionantă.

Scade riscurile creșterii în greutate

Fiind vorba despre un lichid cu zero calorii, nu se pune problema luării în greutate. Dacă în locul oricărui alt lichid cu adaos de zahăr, ne obișnuim să bem în jur de 1,5-2 litri de apă / zi, excludem din start pericolul să asimilăm alte calorii.

În plus, pe termen lung, acest tip de dietă ne poate ajuta să ținem sub control acumularea kilogramelor. În decurs de 4 ani, persoanele de vârstă mijlocie sunt predispuse sa ia în greutate circa 1,45 kilograme.

Toate aceste ”suplimente” (calorii și kilograme) se pot preveni foarte simplu, doar adăugând mai multă apă în regimul alimentar obișnuit. Un pahar cu apă în plus / zi reduce creșterea în greutatea cu 0,13 kilograme.

Iar dacă înlocuim băuturile îndulcite cu câte un pahar cu apă, riscurile să luăm în greutate scad și mai mult. Pe o perioadă de 4 ani, în loc de 1,45 kilograme, ”surplusul” va fi cu 0,5 kilograme mai mic, de unde rezultă o creștere de cel mult 1 kilogram.

Surse:

  1. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/oby.21167
  2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19661958
  3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17519319
  4. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16822824
  5. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18787524
  6. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18589036
  7. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23318721

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate