În ce condiții o dietă rapidă poate oferi rezultate?

Cele mai vizualizate

Oricine își poate pune speranțele la un moment dat într-o dietă rapidă. Mai ales după ce exagerăm cu bunătățile și ne dăm seama cum acul cântarului se deplasează în… sus. Cam așa ca-n aceste zile, de când cu Sărbătorile Pascale…

Cum nu dispunem de timp nelimitat să revenim la forma și la greutatea inițială, căutăm metode de slăbire miraculoase. Totul, în speranța că o vom găsi pe cea care funcționează.

Adevărul este că majoritatea dintre noi, atunci când se hotărăsc să piardă din surplusul de kilograme, speră să găsească metode fulgerătoare, neglijând pericolele nevăzute și efectele asupra organismului.

Dar în ciuda consecințelor negative, în certe situații, putem obține rezultate tocmai cu ajutorul celor mai controversate cure de slăbire. Desigur, și cu rețetele lor.

Ce spun specialiștii despre aceste metode de slăbire fulger?

În medie, femeile au nevoie zilnic, de circa 2.000 de calorii, iar bărbații de 2.500. Desigur, în prezența unor activități mari consumatoare de energie (de exemplu sporturile de performanță), necesarul crește. Iar pentru persoanele care duc o viață preponderent sedentară, totalul caloric recomandat scade.

Potrivit unor studii recente, accelerarea mecanismului de slăbire nu înseamnă neapărat că procesul de îngrășare este la fel de rapid. Confirmarea vine din partea unui grup de cercetători care, timp de 12 săptămâni, au analizat 2 grupuri de persoane.

  • Primul grup a fost supus la o dietă rapidă, bazată pe un regim alimentar cu cel mult 800 de calorii zilnice. Comparativ, află că dieta daneză tolerează circa 600.
  • Pentru al doilea grup, programul s-a axat pe pierderea treptată a kilogramelor. Și prevedea un meniu mai ”sărac” cu doar 500 de calorii față de media recomandată.

La o distanță de 2 ani de la demararea experimentului, participanții ambelor grupuri au acumulat o bună parte din kilogramele pierdute. Ideea este că nu contează cât de rapid au redobândit ”suplimentele”, din moment ce într-un final, au ajuns de unde au plecat la începutul studiului.

Se pare că indiferent de viteza procesului de slăbire, pe termen lung, rezultatele sunt în linii mari aceleași. Mai exact, fie că ținem diete rapide, fie că încercăm să abordăm cu răbdare problema kilogramelor, tendința de îngrășare există.

Concluzia este că pentru rezultate durabile, trebuie să ținem cont de câteva trucuri, nu întotdeauna ușor de urmat. Însă rămân valabile cu orice metodă de slăbire fulger și nu numai.

Trucuri alimentare care facilitează reușitele într-o dietă rapidă

1. Cât mai mult ceai verde

Încă o dată, ”studioșii” ne surprind prin concluziile elocvente. Comparând ceaiul verde cu o băutură placebo, în cazul consumatorilor de ceai, organismul arde circa 70 de calorii în plus pe zi.

Pare mult, pare puțin? Deși nu este nici pe departe miraculos, ceaiul verde ajută dacă se asociază cu metode de slăbire fulger. Cert este că în decursul unui an, acest lucru înseamnă aproximativ 3 kilograme mai puțin la cântar.

2. Apă din belșug

Mereu auzim în jurul nostru despre beneficiile apei dacă se consumă 2 litri în fiecare zi. Poate că totul pornește dintr-o falsă convigere că apa dizolvă grăsimile, unul dintre miturile dietelor de slăbit.

Dar nu, apa nu dizolvă adipozitățile. Deși nu are un efect direct de slăbire, apa ”taie” din pofta de mâncare și detoxifiază. Și dacă nu o consumăm constant, regimul alimentar se poate transforma într-un eșec total.

3. Cât mai puțină sare

Diete rapide sau nu, pentru ca rezultatele să nu ne înșele așteptările, trebuie să moderăm consumul de sare. Substanța conține sodiu, mineral considerat cel dintâi responsabil pentru retenția hidrică.

Mare atenție la sursele ”ascunse” de sodiu sau de alți derivați. Printre ele nu se numără doar produsele cu un pregnat gust sărat (mezeluri, cipsuri, covrigei sărați, etc.), ci și diverse sucuri sau alimente preambalate.

4. Cât mai multe mâncăruri picante

Când ne gândim la ardeiul iute, îl privim mai degrabă ca pe un condiment care îmbogățește cu arome, delicatesele culinare. Deși nu mai reprezintă o noutate, mulți nu știu că ardeiul iute reprezintă și un optim aliat în slăbire.

Meritul este al capsaicinei, substanță responsabilă de gustul picant, capabilă să suprime apetitul. Capsaicina, pe lângă că ridică temperatura corpului, activează metabolismul și favorizează arderile.

5. Fără băuturi calorice

Sucurile carbogazoase, alcoolul, dar și băturile energizante sunt mai calorice decât par la prima vedere. Însă 100 sau 200 de calorii lichide nu echivalează cu o gustare cu același număr de calorii. Și nici nu compensează nevoia de a mânca.

Totul se întâmplă din cauză că organismul nu ”înregistrează” la fel toate caloriile. Iar dacă nu ne controlăm poftele, riscăm să ne pricopsim în fiecare zi cu ”suplimente”.

Datorită rezultatelor promițătoare, o metodă de slăbire fulger tentează pe oricine. Dar înainte să-ți iei un angajament de genul, este fundamental să ții cont de riscuri și de obiective. Doar așa vei înțelege dacă într-adevăr, ele reprezintă soluția potrivită pentru tine.

Surse:

  1. http://www.dailymail.co.uk/health/article-2819400/Why-crash-diets-GOOD-New-research-turns-accepted-dieting-wisdom-head.html
  2. http://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/advice/a17162/lose-weight-faster-karas-0302/
  3. http://www.webmd.com/diet/peppers-health-benefits?page=1

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate