8 Diete de slăbire faimoase: Rina, dieta daneză și regimul mediteranean, printre ele

Cele mai vizualizate

În fiecare zi se vorbește despre diete de slăbire faimoase și în fiecare zi apar altele noi. Dar câte metode de slăbit celebre funcționează?

Cuprins:

Diete de slăbire faimoase

Iată un top al celor mai populare și eficace regimuri alimentare de slăbit, întocmit în funcție de informații din mediul online. Ordinea este aleatoare. Eficacitatea fiecăruia depinde de respectarea meniurilor și regulilor propuse de ”autori”.

1. Dieta Scarsdale

Pentru unii reprezintă doar un regim anonim, dar rămâne totuși una dintre cele mai urmate cure de slăbire din lume. Principiul după care se ghidează prevede:

  • Diminuarea aportului de carbohidrați;
  • Creșterea consumului de proteine;
  • Interzicerea câtorva grupuri de alimente.

Alimente admise

  • Carnea roșie și albă (atâta timp cât nu conține grăsimi);
  • Brânzeturile slabe;
  • Ouăle;
  • Legumele;
  • Ceaiurile;
  • Cafeaua fără zahăr.

Alimente interzise

  • Legumele bogate în glucide și amidon;
  • Pastele făinoase;
  • Condimentele grase;
  • Alcoolul;
  • Băuturile carbogazoase etc.

2. Dieta South Beach

Regimul alimentar inventat de un cardiolog american, după ce a cucerit ”noul continent”, a câștigat teren și în Europa. Programul se bazează pe limitarea consumului de alimente cu un indice glicemic ridicat și este condiționat de respectarea a două principii fundamentale:

  • Eliminarea grăsimilor saturate, care sunt cele mai nocive pentru organism, în special pentru aparatul cardiocirculator;
  • Întreruperea consumului de carbohidrați simpli care, având un indice glicemic ridicat, nu fac decât să crească nivelul de insulină.

3. Dieta Atkins

La fel ca în alte diete de slăbire faimoase, glucidele se reduc aproape în totalitate. Carbohidrații sunt considerați principalii ”vinovați” de acumulările de kilograme. Din acest motiv, un meniu tipic va conține în mare parte grăsimi de calitate și proteine. Eficacitatea metodei este favorizată de:

  • Consumul energetic datorat aportului proteic: Proteinele grăbesc obținerea senzației de sațietate;
  • Producerea de testosteron și hormoni de creștere: Compușii măresc masa musculară și intensifică viteza metabolismului.

4. Dieta Rina

Nu este o cură în adevăratul sens al cuvântului, ci un mod de viață sănătos. Regimul Rina 90 asigură succesul fără efecte yo-yo, în el regăsindu-se numeroase persoane cu probleme de greutate. Fără să fie mai prejos decât alte metode de slăbit celebre, impune niște reguli:

  • Trebuie să mănânci doar ce prevede planul nutrițional: ziua 1 – proteine, ziua 2 – amidonoase etc.;
  • Nu există limite cantitative și calorice. Secretul constă în combinarea alimentelor, potrivit unor rețete;
  • Este nevoie să respecți programarea meselor și să continui să te hidratezi, cu sau fără ziua de apă, care este opțională.

5. Dieta Weight Watchers

Regimul, devenit un adevărat brand, de la început nu a fost propus ca o metodă de slăbit, ci mai degrabă ca un model de educație alimentară. Se numără printre puținele variante care se apropie cel mai mult de stilul de viață echilibrat, bazându-se pe câteva idei clare:

  • Limitarea aportului caloric la maxim 1.200 – 1.300 calorii / zi, timp de cel puțin 3 săptămâni neîntrerupte;
  • Acordarea unui punctaj pentru fiecare aliment consumat, truc ce favorizează selectarea alimentelor nutritive.

6. Dieta Daneză

Caracterizată de măsuri foarte stricte și de rigiditate, programul alimentar are capacitatea extraordinară să transforme aspectul fizic într-un timp record. După doar 13 zile de regim, promite scăderi spectaculoase de greutate, de peste 10 kilograme, totul datorându-se:

  • Aportului caloric obligatoriu, care nu depășește 600 calorii / zi;
  • Meniului zilnic acceptat, ce nu suportă niciun fel de modificări;
  • Consumării unor cantități limitate de alimente proaspete etc.

7. Dieta Mediteraneană

Pe bună dreptate, este considerată una dintre cele mai complete și sănătoase aliate a siluetei, tocmai pentru că nu expune organismul la niciun risc, dimpotrivă. Regimul mediteranean poate fi urmat de orice persoană fără probleme semnificative de sănătate și necesită doar respectarea câtorva reguli:

  • Cel puțin 5 porții de fructe și legume de sezon / zi;
  • Înlocuirea găsimilor ”rele” cu cele ”bune” (nesaturate);
  • Reducerea consumului de carne roșie;
  • Creșterea consumului de carne albă și pește etc.

8. Dieta Paleo

Este vorba despre un stil alimentar inspirat de obiceiurile antenaților noștri, care consumau produse furnizate direct de natură. Regimul, dacă a menținut în formă ființele umane în vremurile preistorice, o poate face și acum, însă în mod controlat, prin:

  • Consumarea obligatorie a următoarelor categorii: fructe și zarzavaturi, carne, pește și ouă, semințe și rădăcinoase, condimente, plante aromatice, ciuperci și alge, grăsimi de calitate;
  • Evitarea unor produse ce fac parte din grupul cerealelor și legumelor, derivatelor din lapte, alimentelor procesate, glucidelor, băuturilor alcoolice, grăsimilor trans și parțial hidrogenate.

În general, toate aceste diete de slăbire faimoase funcționează… mai mult sau mai puțin… Însă înainte să te ”dedici” uneia sau alteia, îți recomandăm să soliciți sfaturile avizate ale nutriționiștilor.

Dacă vrei să scapi de ”suplimente”, nu te ghida după trend-uri, ci ia în considerare exigențele și caracteristicile propriului organism.

Surse:

  1. http://www.medicalnewstoday.com/articles/5847.php
  2. http://www.webmd.com/diet/evaluate-latest-diets
  3. http://www.nhs.uk/Livewell/loseweight/Pages/top-10-most-popular-diets-review.aspx
  4. http://www.huffingtonpost.com/entry/us-news-and-world-reports-best-diets_us_568c39d9e4b0cad15e6252a9

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate