3 Mituri despre dietele de slăbire și adevărurile lor

Cele mai vizualizate

După ce nu de mult te-am lămurit asupra câtorva idei preconcepute vizavi de curele de slăbire, îți vom prezenta încă 3 mituri despre diete. Evident, îți vom prezenta și adevărurile lor.

Consideri că are vreun rost să începi o dietă de slăbit doar în baza unor teorii, fără susținere științifică? Unele practici și reguli fac mai mult rău decât bine și ajung să transforme până și cea mai banală metodă, într-un adevărat calvar.

Mituri despre diete și adevărurile lor

Dacă nu te-ai convins pe deplin că nu orice ”rețetă” da rezultate, te lăsăm în compania altor mituri celebre despre cure de slăbit:

Mit: Caloriile sunt toate la fel, indiferent de proveniență – FALS!

Potrivit unor diete de slăbit mai mult sau mai puțin controversate, pentru a scădea în greutate, este suficientă:

  • Calcularea caloriilor;
  • Respectarea numărului optim.

La prima vedere, o calorie rămâne o calorie, indiferent dacă provine din proteine, grăsimi sau din carbohidrați.

Este cum ai spune că o salată de legume de 300 de calorii echivalează cu o prajitură ce are o cantitate de calorii similară. Cu toate că aportul caloric este același, corpul nu le va consuma și nu le va depune la fel.

Studii specifice, orientate spre metode de slăbire eficace, confirmă că diferența nu se referă la numărul, ci la calitatea caloriilor.

Unele alimente implică un efort suplimentar să fie digerate. Cel mai bun exemplu îl reprezintă fructele, legumele, cerealele integrale și unele cărnuri ”slabe”. Pentru digestia acestora, consumul caloric poate crește cu până la 30 %.

În plus, caloriile din fibre și proteine, pe lângă că ”obosesc” corpul în timpul proceselor digestive, nu se depun sub formă de adipozități.

Dacă îți iei grăsimile din maioneză, carbohidrații din pâinea albă și proteinele din cărnuri sau bauturi proteice, nu înseamnă că mănânci sănătos.

Totodată, îi furnizezi organismului calorii goale, inutile și nimic mai mult. Iar pe termen lung, tendința este de îngrășare și involuntar, te expui carențelor nutriționale.

Mit: Bea cât mai multă apă și nu mai ai nevoie de altă dietă de slăbit – FALS!

Apa nu lipsește din nicio cură de slăbire. Ba mai mult, dacă te interesează, află că dieta Rina alocă o zi întreagă pentru apă.

Cine încearcă din răsputeri să câstige bătălia cu kilogramele, o bea aproape într-un mod obsesiv. Totul pornește de la falsa convingere că te ajută să slăbești. Sau cel puțin că nu vei mai crește în greutate, indiferent de stilul tău de viață.

Într-adevăr, apa este esențială pentru sănătate și trebuie să consumi cât mai multă. Circa 2 litri / zi, iar vara sau în timpul efortului fizic, chiar mai multă. Dar deși se recomandă să facă parte din regimul alimentar, nu deține proprietăți miraculoase în măsură să accelereze arderea grăsimilor.

Dacă doar bei mai multă apă, fără să reduci porțiile de mâncare, fără să ai grijă la tot ce mănânci și la programul de masă, nu înseamnă că ai descoperit secretul celei mai eficace cure de slăbire.

Totodată, nici ”alianța” cu sedentarismul nu te avantajează să-ți atingi scopul.

Consumând aceleași alimente sărace în nutrienți esențiali, doar cu un conținut caloric ridicat, la sfârșitul zilei, trăgând linie, numărul caloriilor va fi similar.

Însă continuând să te hidratezi, poți preveni excesele calorice și controla apetitul. Pentru că uneori, setea se confundă cu foamea și există tentația să mănânci, deși în realitate, ești doar însetat.

Mit: Nu mânca niciodată după ora 20 sau te vei îngrășa – FALS!

Se spune că tot ce mănânci seara, după o anumită oră, după cină sau mai târziu de ora 8, te îngrașă. Pentru că îți blochează digestia și într-un moment de inactivitate fizică, se va depune.

În unele diete de slăbit, regula este ca de la ora 18 sau 20 încolo, să nu mai mănânci nimic și să rabzi, orice-ar fi. Iar chestiunea este bine explicată în programarea meselor în regimul Rina.

Mâncatul noaptea poate predispune la creștere ponderală și la obezitate, însă motivele nu sunt pe deplin concludente. Nu există dovezi nici că respectarea ”restricției” contribuie la slăbire. Cert este că nu atât gustările nocturne favorizează acumularea kilogramelor, cât aportul caloric zilnic.

Noaptea, oamenii nu mănâncă neapărat din cauză că se simt înfometați. Adeseori, o fac datorită emoțiilor, din plictiseală sau din obișnuința de a ronțăi în timp ce se uită la un film.

Astfel, ajung să asimileze mai multe calorii decât sunt necesare consumului, diferența fiind înmagazinată sub forma de grăsime corporală.

În plus, dimineața, se trezesc fără poftă de mâncare și preferă să sară peste micul dejun. Dar este total eronat. Până și cele mai restrictive diete își bazează programele pe micul dejun.

Dar prima masă, ajutând la administrarea caloriilor de peste zi, este cea mai importantă. O bună strategie să te abții de la micile ”excese”, ar fi să întârzii cina cu 1-2 ore, lăsând totuși să treacă cel puțin 2 ore până la somn.

În caz că te interesează idei pentru micul dejun, îți propunem o mulțime de rețete, adaptabile nu doar pentru dieta Rina, ci și pentru un stil de viață sănătos.

Nu lăsa falsele mituri despre diete să-ți întârzie atingerea obiectivelor! Selectează doar metodele dovedite că funcționează, sănătoase și care nu te expun riscului să te îngrași după ce revii la rutina zilnica!

Surse:

  1. http://www.prevention.com/weight-loss/weight-loss-tips/10-diet-and-fitness-rumors-slow-weight-loss
  2. http://www.nhs.uk/Livewell/loseweight/Pages/Weightlossmyths.aspx
  3. http://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/advice/g2255/10-weight-loss-myths/
  4. http://www.realsimple.com/health/nutrition-diet/weight-loss/busting-10-diet-myths
  5. http://www.womenshealthmag.com/food/weight-loss-myths
  6. http://www.womansday.com/health-fitness/a2183/8-common-weight-loss-mythsdebunked-114126/
  7. http://www.webmd.com/diet/obesity/5-weight-loss-myths

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Cele mai bune 8 surse alimentare de zinc

Un regim alimentar sănătos înseamnă, printre altele, să consumi alimente bogate în zinc. Este vorba despre un element de neînlocuit în funcționarea organismului. Totul...

Articole recomandate