Dietele de slăbit și secretele lor: Adevărul despre mâncatul noaptea

Cele mai vizualizate

Unul dintre secretele dietelor de slăbit eficace se referă la regularitatea celor 5 mese zilnice. Dar ce se întâmplă dacă mâncăm seara târziu sau noaptea? Oare acest obicei compromite eficiența curelor de slăbire?

Dintre secretele dietelor de slăbit: Care sunt părerile specialiștilor de ieri și de azi?

Multă vreme, mâncatul noaptea a fost asociat cu îngrășarea. Ani la rândul, Adelle Davis (1904-1974), o pionieră în nutriție, de origine americană, spunea: ”Mănâncă la micul dejun ca un rege, la prânz ca un prinț, iar la cină ca un cerșetor.”

În prezent, specialiștii și-au schimbat părerile vis-a-vis de repartizarea aportului caloric de-a lungul celor 24 de ore. O calorie rămâne tot o calorie, independent de ora la care o consumăm. Iar primul ”vinovat” de îngrășare rămâne tot excesul caloric.

Altfel spus, pentru ca dieta să nu eșueze, trebuie să fim atenți nu atât la programarea meselor și la momentul din zi în care luăm ultima masă. Se pare că orarul este un factor mai puțin important decât cantitatea de calorii asimilate prin alimentație.

Din păcate, cine mănâncă după ora de ”noapte bună” nu o face pentru a-și completa deficitul caloric. Adeseori, motivele nu au nimic în comun cu senzația de foame, explicabilă de altfel dacă, de exemplu, până seara, din necesarul de 2.000 de calorii, acoperim abia o jumătate.

Poate că unii se înfruptă cu ”bunătăți” pentru a-și satisface poftele neașteptate, din plictiseală sau pentru a combate stresul.

În plus, gustările nocturne nu au nimic în comun cu alimentația sănătoasă promovată de o mulțime de diete mai mult sau mai puțin celebre, una dintre ele fiind și dieta Deea. De regulă este vorba despre porții excesive, hipercalorice, precum produsele de la fast food.

Potrivit USDA (U.S. Department of Agriculture), rezultatele oricărei cure de slăbire sunt condiționate de un ansamblu de factori. Mai exact, contează ce și cât mâncăm, precum și cât efort fizic depunem de-a lungul zilei. Toate acestea la un loc vor contribui la slăbire, îngrășare sau la menținerea kilogramelor.

Secretele dietelor de slăbit: Ce efecte poate avea mâncatul noaptea?

Obiceiul de a ne potoli foamea sau poftele pe timp de noapte poate avea efecte secundare, chiar dacă nu întotdeauna directe. Acestea se referă în principal la probleme de greutate, digestive și de somn:

a. Creștere în greutate

În ciuda convingerilor populare, dacă mâncăm noaptea nu înseamnă neapărat că acumulăm kilograme. Într-adevăr, există un efect similar, dar nu direct. Și doar dacă alegem alimente foarte calorice, dar sărace în nutrienți (dulciuri de tot felul, cipsuri etc.).

Un alt aspect ce ”sabotează” dietele și totodată silueta se referă la cantități. Pentru orice aliment din categoria junk food, există tendința să fie consumat fără măsură. Dar controlând ceea ce mâncăm și în ce cantități, totul poate fi evitat.

Dacă nu putem să ne organizăm mesele între orele ”normale” sau dacă ne ia foamea, nu trebuie decât să ne orientăm spre:

  • Gustări sănătoase (un fruct, o înghețată, un iaurt degresat, un pahar cu lapte etc.);
  • Porții mai mici în cazul produselor alimentare preambalate.

b. Tulburări gastrointestinale

O altă repercusiune, de astă dată directă, are legătură cu aparatul digestiv. Obiceiul care pentru mulți face parte din rutina zilnică, poate cauza indigestie (dispepsie). Principalul responsabil este regimul alimentar, tulburarea prezentându-se cu punctualitate după mesele copioase, în special dacă au loc la ore târzii din noapte.

Printre cauze se mai numără:

  • Utilizarea medicamentelor;
  • Unele maladii gastrointestinale (gastrita, ulcerul gastric);
  • Mâncatul prea rapid;
  • Stresul;
  • Abuzul de alcool;
  • Fumatul;
  • Obezitatea;
  • Exces de grăsimi, dar nu dintre cele ”bune”, așa ca cele pe care se sprijină dieta Bulletproof;
  • Cantități considerabile de prăjeli și alte preparate greu de digerat;
  • Băuturile carbogazoase etc.

Datorită semnalelor de alarmă destul de clare, nu este greu să recunoaștem indigestia:

  • Durere și tensiune abdominală;
  • Arsuri la stomac;
  • Reflux gastroesofagian;
  • Senzație de ”prea plin”;
  • Uneori greață și vărsături;
  • Dureri de cap;
  • Transpirație rece;
  • Diaree.

c. Tulburări de somn

Cine continuă să simtă foamea la distanță de câteva ore după cină, deși a avut un program de masă echilibrat, poate ciuguli ceva și în toiul nopții. Însă ar trebui să se limiteze la porții ”modeste”, recomandare valabilă și în cazul celor care nu urmează o dietă anume.

În caz contrar, avem toate șansele să ajungem să descoperim efectele insomniei, o tulburare de somn ”modernă”, care printre cauze numără:

  • Stările de stres și anxietate;
  • Unele maladii;
  • Schimbarea locului de muncă;
  • Abuzul de cofeină și alcool;
  • Mâncatul noaptea, în cantități ”generoase”.

Pentru prevenirea insomniei, înainte de culcare, sunt de ocolit:

  • Alimentația lichidă (apare necesitatea de a merge la baie);
  • Mâncărurile picante (provoacă disconfort la nivelul sistemului digestiv);
  • Băuturile ce conțin cofeină și cele energizante.

Surse:

  1. http://www.shape.com/blogs/weight-loss-coach/will-eating-late-night-make-you-fat
  2. http://www.webmd.com/diet/diet-truth-myth-eating-night-causes-weight-gain
  3. http://www.livestrong.com/article/320492-the-effects-of-eating-late-at-night/
  4. http://www.webmd.com/heartburn-gerd/indigestion

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

7 Posibili ”vinovați” de îngrășarea după dietă

După ce ai găsit dieta de slăbit care ți se potrivește, urmează dezamăgirea... Deși ți-a ușurat drumul pentru atingerea obiectivelor, constați cât...

Articole recomandate