Jump to content
Totul despre diete

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/25/2017 in all areas

  1. 1 point
    Ce alimente încetinesc metabolismul? Dacă vrei să slăbești, uită de ele! Știai că există alimente care încetinesc metabolismul mai mult decât altele? Sau că îngrașă mai mult decât altele, deși consumate în cantități minore? Posibil că știai... dar nu le-ai luat în seamă, crezând că ”o dată, doar de gust”, nu-ți vor face rău. Da, aproape sigur știai... Altfel nu te-ai afla aici, încercând din răsputeri să faci ceva pentru silueta ta. Nu te-ai afla în căutare de soluții, diete și metode de slăbire. În unele nu crezi, în altele, poate că da... Dar apoi te dezamăgesc... Este unul dintre motivele pentru care ar trebui să ai grijă la ce pui în farfurie... de fiecare dată, la fiecare masă, în fiecare zi, fără nicio excepție. Așa cum tot fără excepții ar trebui să nu uiți de câțiva dintre cei mai mari inamici ai siluetei. Alimente care încetinesc metabolismul și te îngrașă Să ridice mâna persoanele care ar vrea să se îngrașe, dar nu reușesc! Iar apoi, să se exprime acelea care încearcă din răsputeri să slăbească! Suntem siguri că nu ți-ar displăcea să ocupi o poziție printre ”năpăstuiții” cu o formă fizică de zile mari. Un prim pas îl poți face chiar acum, renunțând la următoarele alimente care încetinesc metabolismul. Pe cât de apetisante, pe atât sunt de nocive pentru siluetă și pentru sănătate: Vegetalele stropite cu pesticide Se spune că un măr pe zi ține medicul departe... Regula nu este valabilă în orice condiții. Mai exact, dacă alte fructe / legume pe care le cumperi de la piață sau de la aprozar sunt contaminate cu pesticide, efectul va fi altul decât cel așteptat. Diverse studii confirmă că asimilarea unor substanțe chimice în organism poate reduce eficiența metabolismului, determinând o predispoziție spre probleme de greutate. Însă de multe ori, pentru reducerea riscurilor, ajunge mai multă rigurozitate când le speli. Simplu, nu-i așa? Carnea de crescătorie Carnea pe care-o găsești în măcelării și la hipermarket nu se compară nici de departe cu cea bio, provenită de la animale hrănite cu iarbă. Evident, nu se schimbă mare lucru cu metabolismul tău dacă mănânci ”prost” doar din când în când. Potrivit studiilor, carnea provenită de la crescătorii și ferme are efecte nocive asupra bacteriilor intestinale bune. Cu alte cuvinte, are o influență nefavorabilă asupra modului în care organismul procesează nutrienții, ceea ce poate înseamna o creștere în greutate. Pâinea albă Are un aspect minunat, o textură apetisantă și un gust care te-mbie să vrei mai multă. Dar nu este nici foarte sănătoasă, nici nutritivă. Și se află pe lista mâncărurilor care nu fac altceva decât să îngreuneze arderile, fără să declanșeze vreo actiune stimulantă. Prin prelucrarea boabelor de grâu, din făina albă, spre deosebire de cea din cereale integrale, se îndepărtează toate substanțele prețioase. Nu mai conține vitamine, nici fibre, cât despre valorile nutriționale... În schimb, nu-i lipsesc glucidele. Semipreparatele și conservele Sunt foarte convenabile ca timp de pregătire și economice. Fie au trecut deja prin procese parțiale de prelucrare termică, fie sunt prompte pentru consum. Vorbim despre tot ce înseamnă mâncare la plic, din conservă sau semipreparate de la raftul de congelate. Așa cum ai intuit deja, rentabilitate economică și rapiditatea cu care se pot consuma sunt compensate de un slab aport nutrițional. În schimb, conțin grăsimi periculoase și foarte mulți conservanți, o combinație de factori care reduc intensitatea arderilor. Băuturile alcoolice De câte ori nu ai început sau nu ai sfârșit o cină savurând un vin? Desigur, nu se întâmplă nimic grav dacă te oprești după un pahar sau dacă ”plăcerea” nu devine obicei zilnic. Abuzând de alcool, vei avea surpriza să constați inclusiv cum ți se modifică silueta. Încă o dată, oamenii de știință dau un verdict deloc promițător. Alcoolul, dacă se consumă în cantiăți ”generoase”, are legătură cu luarea în greutate. Nu se întâmplă doar din cauza caloriilor, ci și pentru că afectează capacitatea organismului să ”topească” grăsimile. Alimentația de tip fast food Într-o epocă ce pare destinată în exclusivitate consumului, este destul de greu să te abții să treci, măcar din când în când, pragul unui fast food. Nu că ar fi rău să încerci și ”altceva”, dar multe preparate gătite în casă se ”inspiră” tocmai din meniurile acestor restaurante. Cartofii prăjiți, dar și tot ce include prăjeli nu se remarcă prin încărcătura nutrițională și sunt destul de greu de digerat. În plus, conțin o cantitate semificativă de grăsimi saturate și de calorii, un mix care nu face bine nici la metabolism, nici la siluetă, nici la sănătate. Recomandări Ți-am pus la dispoziție câteva alimente care încetinesc metabolismul. Însă nu înțelege că în loc de pâine albă, zilnic, îți ”poți face plinul” cu pizza și paste făinoase. Sau că înlocuind meniul de la KFC cu o farfurie de cartofi pai preparați chiar de tine, rezolvi problema. Încă nu știi exact ce legătură există între metabolism și slăbire? Fii fără grijă, în viitorul apropiat, vom reveni și cu alte detalii! Așa că, nu pierde nicio postare! Surse: https://www.prevention.com/food/5-foods-that-slow-your-metabolism http://www.eatthis.com/list-of-foods-that-slow-down-your-metabolism/ https://www.livestrong.com/article/311770-foods-to-avoid-that-slow-down-metabolism/
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00


×
×
  • Create New...