17 Alimente care ard grăsimile și ajută la slăbire

Cele mai vizualizate

Chiar dacă mulți au alte păreri, nu există alimente care ajută la slăbire efectiv. Practic, nu există niciun metodă magică care asigură o slăbire instantanee.

Dacă speri să vezi rezultate satisfăcătoare, degeaba consumi tone de produse despre care știi tu că le recomandă nutriționiștii pentru dietele de slăbire. Însă însoțite de exerciții fizice, unele alimente au puterea să accelereze consumul grăsimilor de care speri să scapi.

Alimente care ajută la slăbire și secretele lor

1. Lactate: lapte, iaurt și brânză

Consumatorul secret de grăsimi: calciul

Despre produsele lactate circulă în online o grămadă de mituri. Dar așa cum se dovedește, laptele chiar ajută organismul, la fel ca iaurtul și brânza.

Nu sunt puține studiile care au relevat o legătură puternică între aportul ridicat de calciu și compoziția corporală îmbunătățită.

Într-unul dintre studii, cercetătorii au descoperit că persoanele care aduceau în meniuri cele mai multe lactate au pierdut până la 800 de grame din grăsimea corporală, decât cei care nu au consumat așa multe lactate.

Acest lucru este posibil, deoarece calciul conținut în lapte scade nivelul unui compus care încurajează celulele grase să crească, înlesnind astfel procesul de slăbire.

2. Ovăz și orz

Consumatorul secret de grăsimi: fibrele

E cazul de o lămurire, mai ales în cazul cui crede că doar dietele low-carb funcționează. Adevărul nu este doar în nuanțe de alb și negru.

Carbohidrații sunt buni pentru slăbire. Deși nu pare, activează arderea grăsimilor și ai toate motivele să-i adăugi în farfurie. Trebuie doar să-i alegi pe cei buni și să reușești combianțiile potrivite.

In loc de orez alb la cină, poți pregăti o rețetă delicioasă cu orz sau cu ovăz. Meniul te va pune pe drumul bun pentru a înlătura grăsimile periculoase din zona abdomenului.

Alege cereale integrale și senzația de sațietate va dura mai mult, detaliu ce te împiedică să te supraalimentezi.

Orzul, în special, este cunoscut pentru indicele glicemic scăzut. Astfel, reușești să eviți nu doar pofta de zahăr, ci și senzația de foame care poate apărea la scurt timp după masă.

3. Ceai verde

Consumatorul secret de grăsimi: catehina

Impulsul dat procesului de slăbire este doar unul dintre beneficiile pentru sănătate ale ceaiului verde.

„Catehinele cresc metabolismul și viteza cu care ficatul arde grăsime”, declară doctorul Kevin C. Maki pentru Journal of Nutrition, a cărui echipă a descoperit în ce măsură consumul de ceai verde poate viza direct grăsimea abdominală.

Pentru a și vedea rezultate, bea zilnic 4-6 căni de ceai verde și alocă-ți săptămânal cel puțin 3 ore de exerciții fizice. Adăugând suc de lămâie proaspăt stors, vei obține și mai multe efecte.

Vezi ce propuneri aveam și pentru alte ceaiuri de slăbit.

4. Ouă

Consumatorul secret de grăsimi: proteinele

Proteinele ajută procesul de slăbire în mai multe moduri:

  • În primul rând, corpul folosește mai multă energie pentru a descompune alimentele proteice decât pentru descompunerea altor nutreinți. Gândește-te la calorii!
  • Ajută la formarea și menținerea masei musculare. Din moment ce mușchii ard mai multe calorii decât grăsimi, se verifică o pierdere în greutate. Și vei dori să le integrezi în dietă.
  • Totodată, acești macronutrienți potolesc foamea mai bine decât o fac carbohidrații. Concret, reducând aportul de carbohidrați ajută la slăbire.

Fiecare ou de mărime medie are circa 6 grame de proteine, ceea ce-l transformă într-unul dintre cele mai eficace alimente care ajută la slăbire, contribuind la arderea grăsimilor.

O altă sugestie este să consumi și alimente bogate în proteine vegetale, acestea oferind beneficii similare cu alimentele de origine animală.

5. Nuci și migdale

Consmumatorul secret de grăsimi: grăsimile bune

Acțiunea favorabilă a fructelor nucifere în lupta contra afecțiunilor cardiovasculare e bine știută. Multe studii le indică impactul avut în reducerea grăsimii corporale.

Iar acesta e un motiv serios să fie adăugate în dieta zilnică. Totul, atâta timp cât nu se exagerează. Să nu uităm cât de calorice sunt toate fructele nucifere.

Nucile și migdalele conțin fibre, proteine și grăsimi bune, care pot crește sensibilitatea organismului la insulină, ajutând slăbirea.Se explică de ce se regăsesc în diverse rețete zilnice ale dietei Rina.

În timp ce nucile reprezintă una dintre cele mai bune surse de acizi grași omega-3, migdalele, prin aportul de calciu, oferă un beneficiu suplimentar în refacerea oaselor.

6. Somon

Consumatorul secret de grăsimi: acizii grași omega 3

Poate suna nebunesc să consumi grăsimi tocmai ca să reduci din straturile de grăsimi acumulate. Totuși, asimilarea mai multor acizi grași omega 3 din pește, precum somonul, face parte dintre recomandările nutriționiștilor, potrivit unui studiu publicat în British Journal of Nutrition.

Irene Munro, autoarea studiului și cercetător de la Universitatea din Newcastle din Newcastle, Australia, precizează că deși mecanismele exacte rămân necunoscute, acizii grași omega 3 facilitează reducerea masei grase.

Pe lângă că prelungesc speranța de viață, alte studii au descoperit că acizii grași omega 3 diminuează pofta de mâncare și sporesc senzația de sațietate cu până la două ore după o masă cu pește.

Specialiștii recomandă de cel puțin 2 ori pe săptămână, integrarea în dietă a somonului sau a alt pește gras, cum este macroul, heringul sau tonul.

Dacă nu te atrage peștele, îș poți substitui cu alte alimente care ajută la slăbire tocmai datorită conținutului de omega 3.

7. Mere și pere

Consumatorul secret de grăsimi: flavonoidele

Ce crezi că au în comun aceste alimente? Adevărul este că sunt bogate în flavonoide, substanțe chimice naturale, prezente în alimentele vegetale, cu efecte de combatere a grăsimii corpului.

Femeile care au consumat cele mai multe flavonoide au avut creșteri semnificativ mai mici ale indicelui de masă corporală într-o perioadă de 14 ani decât femeile care au mâncat mai puțin din cele 2 alimente.

Așa arată raportul unui studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition.

Laura Hughes, medic epidemiolog la Universitatea Maastricht din Olanda, cercetătorul principal al studiului, afirmă că studiile efectuate pe animale au arătat că acest tip de flavonoide pot accentua arderile calorice, crescând absorbția de glucoză în mușchi și totodată combustia grăsimilor.

Ca lectură suplimentară, îți recomandăm să citești și despre beneficiile merelor, argument căruia i-am dedicat o-ntreagă postare.

8. Semințe de in

Consumatorul secret de grăsimi: polifenolii

Aceste alimente minunate, capabile să influențeze masa grasă, încorporează o adevărată armă secretă pentru slăbire: lignanii, o categorie de compuși fenolici.

Este vorba despre compuși estrogeni, ce fac din semințele de in unul dintre cele mai importante alimente de care toate femeile au nevoie în dietele lor.

Integrarea acestor compuși polifenolici de către femeile aflate în postmenopauză a fost asociată cu un indice de grăsime corporală mai scăzut și o masa corporală mai redusă.

Macină semințe de in sau lasă-le la înmoi dinainte cu o seară. Adaugă zilnic 1 lingură de semințe la rețetele cu cereale, în iaurt, în salate sau în blender, alături de fructe.

9. Oțet

Consumatorul secret de grăsimi: acizii

Toată lumea știe deja că oțetul are întrebuințări super utile în toată casa. Dar seria de beneficii se poate extinde și la nivelul corpului.

Cercetătorii spun că oțetul este unul foarte potent aliment care arde grăsimile, deoarece se bazează pe gene care activează un tip de enzime ce ajută la descompunerea grăsimilor.

Vrei să încerci? Bea zilnic 15 mililitri (aproximativ 1 lingură) de oțet. La nevoie, pentru a-i reduce din aciditate și a-l face mai plăcut la gust, se poate dilua cu lapte sau sifon.

10. Cireșe și vișine

Consumatorul secret de grăsimi: melatonina

Cireșele și visinele conțin niveluri ridicate melatonină, cheia pentru un somn sănătos. Iar somnul de bună calitate este crucial pentru menținerea siluetei.

Erin Palinski-Wade, expert în nutriție și diabet și autor al dietei pentru diabetul de tipul 2, prezintă următoarele concluzii:

  • Somnul insuficient cauzează oboseală, ceea ce crește interesul pentru alimente calorice.
  • Totodată, oboseala favorizează gradul de inactivitate sau de sedentarism.

Dat fiind aportul de melatonină, autoarea recomandă consumul de cireșe sau de vișine (proaspete, uscate sau ca suc) cu 2 – 3 ore înainte de culcare.

11. Cartofi dulci

Cosnumatorul secret de grăsimi: beta-caroten

Alimentele dulci și cele din categoria amidonoase sunt adesea interzise persoanelor la dietă. Totuși, cartofii dulci acoperă ambele nevoi (zaharuri și amidon). În plus, și e un lucru mai puțin știut, sunt și alimente care ajută la slăbire.

Spre deosebire de alte alimente dulci si de amidonoase, cartofii dulci:

  • Au un conținut ridicat de fibre;
  • Au un nivel ridicat de beta-caroten, un tip de antioxidanți care oferă culoarea portocalie specifică;
  • Ajută la stabilizarea glicemiei.

Beta-carotenul reduce rezistența la insulină, acțiune ce împiedică transformarea caloriilor în grăsimi.

Unele cercetări sugerează că aceste legume pot stimula adiponectina, un hormon care ajută la arderea grăsimilor și totodată la reducerea masei corporale.

Cine nu este fan al cartofilor dulci poate opta pentru morcovi, o altă legumă cu nivel ridicat de beta-caroten.

12. Orez integral

Consumator secret de grăsimi: fibre

Samantha Cassetty, nutriționistă americană, susține că înlocuind cerealele rafinate cu cele integrale, se pot arde cu până la 100 de calorii mai mult pe zi.

Explicația este următoarea: Corpul uman este conceput să poată gestiona mai bine digestia alimentelor consumate cât mai aproape de starea lor naturală, cât mai puțin procesate. Astfel, toate funcțiile organismului sunt mai eficiente.

Un studiu al Universității Tufts a confirmat că persoanele care mâncau zilnic 3 sau mai multe porții de cereale integrale aveau mai puțină grăsime abdominală decât cei care-și luau aceeași cantitate de calorii din carbohidrați simpli, ca de pildă, din orez alb, din paste făinoase sau pâine.

13. Ceapă și usturoi

Consumatorul secret de grăsimi: alicina

Alicina, compus care oferă cepei și usturoiului gustul și mirosul puternic caracteristic, oferă sprijin și în combaterea grăsimilor.

Ambele legume conțin uleiuri volatile și alicină, deși usturoiul are mult mai multă alicină decât ceapa.

Studiile efectuate arată că uleiurile din ambele legume pot ajuta la controlul acumulării de grăsime și a greutății corporale.

14. Portocale roșii

Consumator secret de grăsimi: vitamina C

Portocalele roșii ies în evidență datorită aportului de vitamina C, unul dintre cele mai mari din rândul citricelor. Iar când fluxul sanguin verifică valori ridicate de vitamina C, nivelul de stres revine mai repede la normal.

De ce legătură există între vitamina C, stres și înlăturarea grăsimilor?

Nivelurile ridicate de cortizol (hormonul stresului) pot încuraja organismul să păstreze grăsimea, în special în jurul taliei. Însă când vitamina C scade acei hormoni, mecanismul de slăbire este mai accesibil.

Portocalele roșii proaspete, numite astfel datorită pulpei roșii strălucitoare, pot fi consumate sub formă de gustare sau feliate în salate.

15. Alge marine

Consumator secret de grăsimi: iod

Algele marine, prezente în sushi, salate sau sub formă de gustare (varianta de alge uscate) sunt sărace în calorii, dar pline de iod, un mineral care ajută la reglarea glandei tiroide.

Una dintre activitățile tiroidei este să controleze metabolismul corpului. Din acest motiv, când tiroida nu produce suficienți hormoni tiroidieni, persoanele se pot lupta cu excesul de greutate.

Cercetările arată că alge marine devin utile pentru pierderea grăsimii, în special din jurul mijlocului.

De pildă, algele brune conțin un compus care intensifică numărul caloriilor arse, putând fi util în slăbire.

16. Proteina din zer

Consumator secret de grăsimi: leucina

Nu toate proteinele sunt la fel. În special proteina din zer, de obicei vândută ca supliment (pulbere pentru shake-uri și smoothie-uri), poate fi utilă pentru pierderea kilogramelor.

Acțiunea se datorează nivelului ridicat de leucină, un aminoacid care încurajează organismul să sintetizeze proteine.

Jennifer McDaniel, proprietarul terapiei nutriționale McDaniel, susține că suplimentele pe bază de proteine promovează dezvoltarea și menținerea masei musculare.

Unele cercetări au arătat că acest tip de suplimente este mai eficient pentru suprimarea apetitului în comparație cu alte surse de proteine.

17. Ardei iuți

Consumator secret de grăsimi: capsaicina

Dacă ai simțit vreodată arsura unui ardei iute (diverse varietăți: cayenne, habañero, jalapeño), probabil nu te va surprinde să afli că tot el te poate ajuta și la arderea caloriilor.

Capsaicina, compusul prezent în ardei iute, poate determina o ușoară creștere a ratei metabolice. Înseamnă și o creștere a cheltuielii energetice.

Potrivit lui Palinski-Wade, pe lângă acțiunea termogenică, ardeiul iute odată consumat te face să te simți mai mulțumit. Senzația este comparabilă cu ce simți după ce te speli pe dinți și nu mai vrei să mănânci nimic din cauza gustului mentolat.

Dacă în legătură cu acest argument ai nelămuriri sau alte curiozități, îndrăznește să ne adresezi întrebări, folosin secțiunea de comentarii de mai jos.

Surse:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15930480
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19713172
  3. https://www.rd.com/health/healthy-eating/foods-that-burn-fat/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate