15 Fructe și legume care te ajută să scapi de retenția de apă

Cele mai vizualizate

Care sunt cele mai bune alimente diuretice pentru a combate tendința organismului de a reține apa în țesuturi și organe?

Hidratarea este esențială în orice moment din zi, dar mai ales în timpul antrenamentelor fizice și pe vreme călduroasă. Consumul cât mai multor lichide și alimente diuretice ajută la menținerea echilibrului hidric și la prevenirea retenției de apă sau hidrice.

Despre retenția de apă

Diuretice înseamnă și drenante, adică în măsură să faciliteze eliminarea urinei și odată cu ea toate toxinele prezente în corp. Acțiunea diuretică este înlesnită de unii compuși, precum potasiul, vitaminele C și B, cafeina sau apa.

Retenția de apă își face apariția de regulă odată cu temperaturile ridicate. Printre cele mai comune simptome ale sale se numără picioarele umflate și abdomenul balonat.

În termeni medicali, indică acumularea excesivă de lichide în spațiile interstițiale (dintre celule) și în consecință apariția edemelor (umflarea anormală a unor părți din corp). Zonele expuse la acumularea fluidelor sunt gleznele, gambele, coapsele, fesierii și abdomenul.

Soluția ideală să scapi de problemă ar fi practicarea regulată a unui sport (sau cel puțin să te ferești de sedentarism) și să introduci în dieta zilnică alimente diuretice.

Alimente diuretice pentru combaterea retenției de apă

În cele ce urmează, îți propunem diverse alternative vegetale cu efect diuretic ce-ți vor permite să scapi de retenția de apă, perfecte și în dieta vegană. Unele dintre ele sunt specifice lunilor de vară și de toamnă, în timp ce la altele ai acces în orice perioadă.

1. Pepene verde

Pepenele verde deține supremația în categoria alimentelor diuretice. Având un conținut de apă ce depășește proporția de 90 %, împreună cu aportul de potasiu pe care-l oferă, favorizează diureza.

2. Pepene gaben

Pepenele galben este un alt fruct cu efect diuretic menit să te ajute să scapi de retenția de apă. În afară de concentrația de apă, reprezintă o excelentă sursă de proteine, fibre, lipide și vitamine (A, C, B3).

3. Ananas

Similar ”predecesoarelor” sale din listă, ananasul are o concentrație ridicată de apă. Este o caracteristică ce-l transformă într-un eficace aliment diuretic natural, revigorant, care stimulează arderea grăsimilor.

4. Mere

Din regimul cu efect diuretic, nu pot lipsi nici merele, optime pentru depurarea organismului. Aceste fructe facilitează eliminarea substanțelor nocive provenite din mediul extern (metale grele) și a reziduurilor alimentare.

5. Grapefruit

Grapefruitul este un aliat de încredere în orice dietă de slăbit. Contribuie la arderea rapidă a zaharurilor pe care le împiedică să se acumuleze sub formă de grăsimi. În plus, desfășoară o acțiune purificantă pentru întregul corp.

6. Lămâi

Datorită aportului de vitamina C și de minerale, sunt ideale împotriva retenției de apă. Calitățile diuretice ale sucului de lămâie sunt vizibile mai ales dacă se bea dimineața, pe stomacul gol, diluat într-un pahar cu apă călduță.

7. Țelină

Compusă în mare parte din apă (circa 90 %), țelina are proprietăți depurative și remineralizante. Bogată în minerale, vitamine și fibre, este recomandată pentru contrastarea edemelor și ameliorarea problemelor de balonare.

8. Castraveți

Favorizând reintegrarea sărurilor minerale și lichidelor pierdute prin transpirație, castraveții se bucură de proprietăți antiinflamatoare, revitalizante și diuretice. Cu peste 96 % apă, dar săraci în calorii, sunt recomandați și în dietele de slăbit.

9. Roșii

Roșiile ocupă o poziție de seamă în regimul alimentar de slăbit (oferă un aport caloric redus și nu au grăsimi). Și pentru că se numără printre cele mai potente alimente drenante, ai încă un motiv suplimentar să le incluzi în mneiurile zilnice.

10. Anghinare

Pline de fibre vegetale și de apă, anghinarele au un rol fundamental în funcționarea intestinului (stimulează și reglează funcția intestinală). De asemeni, sunt considerate un potent diuretic natural (favorizează diureza și secrețiile biliare).

11. Fenicul

Bogat în fibre, ajută la îndepărtarea toxinelor și este în măsură să combată retenția hidrică. Devine util pentru cine suferă din cauza tulburărilor gastrointestinale (dureri abdominale, balonare, inflamația intestinului).

12. Păpădie

Rădăcina de păpădie conține substanțe antiinflamatoare, depurative și detoxifiante. Stimulează funcția hepatică, renală și biliară. Activează organele menite să favorizeze transformarea și eliminarea toxinelor (pielea, ficatul, rinichii).

13. Urzică

Deși înțeapă la propriu, urzica deține și o funcție de purificare. Plină de flavonoizi și săruri minerale, este recunoscută pentru proprietățile sale diuretice și antiinflamatoare la nivelul intestinului.

14. Mesteacăn

Flavonoizii, taninii și vitamina C, regăsite din belșug în frunzele de mesteacăn, transformă planta într-un excelent diuretic și nu numai. Capacitățile depurative și detoxifiante sunt completate de proprietăți antihipertensive.

15. Ceai verde

Utilizat pentru acțiunea antioxidantă (combate mecanismul de îmbătrânire celulară), este recunoscut și datorită acțiunii detoxifiante. Facilitează drenarea lichidelor, fiind indicat în retenția hidrică, celulită și infecții urinare (cistită).

Toate aceste alimente diuretice sunt deosebit de utile când te confrunți cu retenția de apă și fac parte pe listele cu alimente permise a multo diete, chiar și a celor cu mari restricții, precum dieta oloproteică.

Pentru a nu le diminua efectul benefic, este indicat să renunți la sare și la zahăr (inclusiv la preparatele care le conțin), substanțe care îngreunează eliminarea apei din corp.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Zincul în alimentația sănătoasă – 5 Beneficii neașteptate

Beneficiile zincului sunt multe și unele neștiute. Vorbim despre unul dintre microelementele fundamentale pentru funcționarea corectă a organelor, aparatelor și sistemelor. Statistic vorbind, printre cele...

Articole recomandate