De ce să mănânci fructe de pădure ? Beneficii pentru sanatate si slabire

Cele mai vizualizate

Care sunt beneficiile fructelor de pădure?

Multă vreme, fructele de pădure au fost date uitării, motiv pentru care au fost tot mai puțin prezente pe mesele noastre. Însă pe măsură ce li s-au descoperit virtuțile terapeutice și dietetice, au început să facă parte din alimentația sănătoasă și echilibrată.

În ciuda dimensiunilor ”restrânse”, sunt ”dotate” cu excelente proprietăți nutriționale, aducând o contribuție semnificativă la recuperarea și la menținerea stării de sănătate.

Ce valori nutriționale au fructele de pădure?

Din această categorie fac parte murele, afinele, zmeura, coacăzele, frăguțele, merișoarele, agrișele etc. Însă lista nu se sfârșește aici.

Majoritatea conțin în mare parte apă (concentrație de 90 %), având un efect răcoritor în zilele toride de vară.

Sunt bogate în:

  • Vitamine (mai ales vitaminele A, C, B-uri);
  • Minerale (în special potasiu);
  • Fibre și principii active antioxidante.

Au un aport caloric scăzut. Sunt perfecte atât în alimentația sănătoasă, cât și în dietele de detoxifiere și în curele de slăbire.

Care sunt proprietățile și beneficiile fructelor de pădure?

De exemplu, vitamina C și flavonoizii, potenți agenți antioxidanți:

  • Previn efectele cauzate de îmbătrânirea celulară;
  • Protejează organismul de o serie de maladii;
  • Ajută la combaterea infecțiilor.

Dar să vedem împreună, care sunt mai exact principalele lor proprietăți:

Întârzie procesul de îmbătrânire

Diverse studii confirmă modul în care fructele de pădure influențează procesele de îmbătrânire.

Beneficiile se datorează polifenolilor, o categorie de antioxidanți fundamentali în contrastarea radicalilor liberi. Compușii se dovedesc principalii ”vinovați” de îmbătrânirea țesuturilor și organelor, precum și de apariția unor patologii.

Beneficii fructe de padure pentru sanatate si slabire

Susțin sănătatea inimii

În general, toate fructele de culoare roșie și violet (de la zmeură, până la mure) se remarcă prin conținutul de vitamine.

Studiile arată că persoanele predispuse la maladii cardiovasculare își pot reduce singure riscurile de îmbolnăvire. Tot ce au nevoie este să urmeze o dietă pe bază de legume proaspete și fructe de pădure.

Reduc valorile colesterolului

Aceleași fructe au fost și continuă să constituie obiectul unor studii de specialitate care evidențiază modul în care reușesc să influențeze și să scadă nivelul colesterolului.

Spre exemplu, la unii subiecți, consumul zilnic a unei porții de 50-75 de grame de fructe reduce valorile lipoproteinelor LDL (colesterol ”rău”).

Previn procesele infecțioase

Poate că cele mai eficace sunt merișoarele, cunoscute ca inamicii de temut ai infecțiilor tractului urinar.

Acest lucru nu înseamnă că alte fructe de pădure nu dau rezultate cel puțin mulțumitoare. De preferat este să diversificăm tipul de fructe pe care le punem pe masă și să încercăm să le consumăm în stare proaspătă ori ca sucuri.

Îmbunătățesc memoria

Efectul este vizibil în primul rând la vârsta a treia, o categorie predispusă la degenerarea funcțiilor cognitive. În principal, la pierderea memoriei.

Potrivit cercetătorilor, la persoanele care în mod frecvent includ în meniu fructe de pădure, are loc o întârziere de câțiva ani a declinului cognitiv.

Scad riscurile de demență

Agenții antioxidanți prezenți în toate aceste fructe sunt considerați, pe bună dreptate, aliații perfecți în lupta purtată contra demenței. În particular, împotriva maladiei Alzheimer.

Consumate cu regularitate, au capacitatea să neutralizeze acțiunea negativă pe care o exercită procesele de îmbătrânire asupra memoriei.

Beneficii fructe de padure pentru sanatate si slabire

Ajută la controlarea greutății

Pentru cine are probleme de greutate și nu reușește să scape de excesul de kilograme, poate fi util să mănânce fructe de pădure.

Datorită aportului de fibre și apă, favorizează atingerea senzației de sațietate. Iar circa 3 porții pe zi sunt de ajutor în arderea grăsimilor și în consumarea caloriilor necesare pentru a produce energie.

Normalizează glicemia

Cu toate că cele mai multe varietăți au un gust dulce pronunțat, zahărul pe care-l conțin nu ridică valorile glicemiei, condiția fiind să nu se consume în exces.

La fel ca alte alimente bogate în flavonoizi (ciocolată, vin), micile fructe de pădure favorizează aportul optim de compuși în măsură să protejeze organismul de diabetul zaharat.

Reține!

Indiferent de varietate sau de perioadele din an în care pot fi culese, specialiștii recomandă să fie consumate cu încredere, de preferat proaspete.

În alternativă, pot fi aduse la masă sub formă de sucuri, siropuri, dulceață, gemuri, compoturi și ceaiuri.

Nu uita nici de delicioasele rețete de tarte, brioșe, torturi și prăjituri, toate ”îmbogățite” cu mure, afine, coacăze sau agrișe.

Beneficiile fructelor de pădure sunt cât se poate de elocvente. Te protejează de boli și te ajută să-ți recuperezi silueta, fiind aliate de preț pentru sănătate și o adevărată încântare pentru papilele gustative.

Surse:

  1. http://www.everydayhealth.com/diet-nutrition-pictures/amazing-health-benefits-of-berries.aspx
  2. http://www.health.com/health/gallery/0,,20665789,00.html
  3. http://www.shape.com/blogs/weight-loss-coach/summers-secret-weight-loss-weapon
  4. http://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/101/benefits-of-healthy-eating/arresting-alzheimers.aspx

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Cele mai bune 8 surse alimentare de zinc

Un regim alimentar sănătos înseamnă, printre altele, să consumi alimente bogate în zinc. Este vorba despre un element de neînlocuit în funcționarea...

Articole recomandate