Este bine sau rău să mănânci ouă? Cum îți influențează sănătatea și silueta?

Cele mai vizualizate

Care sunt beneficiile ouălor? Sunt ori nu bune să se consume regulat? Convingerile sunt împărțite. Unii cred că acest aliment are proprietăți salutare, în timp ce alții încearcă să le excludă din diete.

Oricare ar fi subiectul, niciodată, oamenii nu vor fi în totalitate de-acord. Nici nu este necesar, însă prin argumentele potrivite, pot recunoaște adevărul, deosebindu-l de fals.

Cât despre ouă… Se spune că abundă de nutrienți, ceea ce le face deosebit de hrănitoare. În plus, și o confirmă oricine, se gătesc rapid și ușor.

De asemenea, sunt simplu de procurat. Facem referire la ouăle bio, nu la cele care umplu cofragele magazinelor, provenite din crescătorii, unde găinile sunt hrănite cu orice în afară de produse naturale (semințe, ierburi etc.).

Beneficiile ouălor: Este bine sau rău să le consumi?

Răspunsul este în unanimitate DA! Iată motivele:

1. Garantează un optim aport nutrițional

Ouăle pot fi clasificate drept ”excelente”, tocmai petru că includ o mulțime de substanțe în general absente din dietele moderne. Totodată, sunt considerate alimentul cel mai hrănitor din câte există.

Gândește-te că un singur ou deține toți nutrienții necesari procesului de transformare a unei celule în pui și apoi în găină. De exemplu, într-un ou fiert (de dimensiuni mai mari), care ajunge la cel mult 80 de calorii, se găsesc următorii compuși:

  • Vitamine (A, D, E, K, complex de B-uri);
  • Minerale (fosfor, seleniu, calciu, magneziu, zinc);
  • Macronutrienți (5 g de grăsimi ”bune”, 6 g de proteine).

Așa cum rezultă din detaliile precedente, vorbim despre alimentul perfect, ce conține toți nutrienții esențiali în alimentația corectă.

2. Nu alterează valorile colesterolului din sânge

În ciuda valorilor ridicate de colesterol înregistrate (în jur de 200 mg / ou, ce înseamnă mai mult de jumătate din DZR de 300 mg), la majoritatea oamenilor, consumul nu crește valorile colesterolului LDL (”rău).

Abia la 30 % din populație se verifică ridicarea ușoară a nivelului de colesterol LDL, în timp ce pentru restul de 70 % nu se semnalează schimbări nefavorabile.

Cât despre colesterolul ”bun” (HDL), lucrurile stau exact pe dos. Cine obișnuiește să le consume regulat va avea acest parametru la o concentrație optimă, cu consecințe favorabile și în privința sistemului cardiovascular.

Practic, scad riscurile maladiilor cardiace sau îmbolnăvirii de ictus și se reduce incidența a numeroase probleme de sănătate. Prin urmare, când vei mai avea dubii despre beneficiile ouălor și dacă e bine sau rău să le consumi, gândește-te că plusurile depășesc minusurile.

3. Conțin proteine de calitate, disponibile și după prepararea termică

Prin prepararea termică tradițională, se distrug o parte dintre proprietățile alimentelor crude. Multe tipuri de proteine, odată expuse la temperaturi ridicate, se degradează, devenind inutile organismului.

Însă proteinele din ouă, deosebit de rezistente, nu-și pierd calitățile după fierbere, dimpotrivă. În urma procesului de transformare sunt disponibile în proporție de peste 90 %. Și, potrivit studiilor, fierberea le crește valoare proteică cu aproximativ 40 %.

Însă condiția este ca procesul să nu se prelungească foarte multe minute. Modul ideal în care le poți consuma este sub formă de ouă fierte moi sau mai tari, dar nu excesiv sau își vor pierde din valoarea nutritivă.

Pe de altă parte, nu este sigur să le incluzi în meniu sub formă crudă. Chiar dacă provin din propria ogradă sau din surse sigure, nimeni nu poate garanta pentru ele 100 %. Unul dintre riscurile potențiale constă în contaminarea cu Salmonella (bacterie patogenă intestinală).

4. Sunt sățioase și ajută la scăderea în greutate

Această caracteristică poate fi privită ca o consecință a celei anterioare. Pentru că ouăle sunt bogate în proteine, un macroutrient care se remarcă prin capacitatea de a spori senzația de sațietate.

Mai mulți cercetători ai Universității St. Louis au demonstrat că persoanele supraponderale și obeze care mănâncă ouă se satură mai rapid. Iar la diverse ore după, nu vor simți foamea, aspect ce reduce nevoia unui aport caloric suplimentar.

Într-un alt studiu, oamenii de știință au evidențiat inclusiv corelația care există între acest produs natural și scăderea în greutate. Înlocuirea pe o durată de 8 săptămâni a micului dejun pe bază de carbohidrați cu o masă preponderent proteică a avut ca efect o slăbire semnificativă.

5. Desfășoară o influență salutară asupra funcțiilor cerebrale

Gălbenușul conține 2 părți de trigliceride și 1 parte de fosfolipide. Circa 20 % dintre acestea din urmă înseamnă colină, o substanță foarte utilă, însă aproape necunoscută, care aparține grupului de vitamine.

Uneori menționată ca vitamina J sau ca făcând parte din grupul de B-uri, colina intervine în sinteza acetilcolinei. Este vorba despre un neurotransmițător fundamental pentru multiple funcții ale sistemului nervos:

  • Construirea membranelor celulare;
  • Transmiterea impulsurilor nervoase;
  • Orientare, comportament, memorie etc.

Încă mai ai dubii și te întrebi dacă e bine sau rău să mănânci ouă? Tocmai ai descoperit 5 optime motive în favoarea acestui aliment, banal doar în aparență…

Surse:

  1. https://www.healthline.com/nutrition/10-proven-health-benefits-of-eggs
  2. http://www.health24.com/Natural/Natural-living/10-health-benefits-of-eggs-20120721

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate