8 Motive să consumi piersici: De ce sa le introduci în dietă?

Cele mai vizualizate

Beneficiile piersicilor în dietă sunt vizibile atât din perspectiva sănătății, cât și a siluetei.

Piersicile sunt privite ca un fel de ”mană cerească” pentru cei interesați să slăbească, să-și îmbunătățească dieta și stilul de viață. Totul se datorează ”pachetului” de proprietăți, avantajoase pentru organism din diverse puncte de vedere.

Proprietăți și valori nutriționale

Fibrele

La fel ca majoritatea fructelor, piersicile coțin apă în proporție majoritară (circa 90 %). Restul procentelor este ocupat de fibre, vitamine și minerale.

Pentru necunoscători, este important să știe că beneficiile piersicilor în dietă se datorează în primul rând aportului de fibre. Adăugate la regimul alimentar obișnuit, se transformă dintr-un simplu ”protagonist” al celor mai apetisante rețete, într-un stimulent pentru slăbire, care asigură și starea de sănătate.

Fibrele, cei mai buni aliați ai sănătății colonului, favorizează procesele digestive și ajută tranzitul intestinal. Previn tulburările gastrointestinale (diaree, constipație) și au ”darul” să pună în mișcare metabolismul leneș.

De asemeni, se remarcă și pentru capacitatea de reglare a nivelului de colesterol, calitate ce vine în sprijinul sănătății aparatului cardiovascular.

Complexul de vitamine

Piersicile, la fel ca toate fructele și legumele bogate în carotenoizi (beta-carotenul este precursorul vitaminei A), din punct de vedere cromatic, respectă aceeași paletă de culori (de la galben, până la portocaliu și roșu).

Vitamina A este utilă pentru sănătatea ochilor, protejează pielea de radiațiile UV și de acțiunea radicalilor liberi responsabili de îmbătrânirea prematură.

Nu lipsesc nici vitaminele B, C, E sau K.

Vitamina B are un efect pozitiv asupra sistemului nervos și în controlarea metabolismului. Vitamina C facilitează absorbția fierului și întărește sistemul imunitar. Vitamina E este un alt antioxidant participant în lupta anti-age, iar vitamina K accelerează procesul de coagulare sanguină.

Sărurile minerale

Comparativ cu alte fructe, piersicile nu se numără printre cele mai generoase când vine vorba despre săruri minerale. Însa spre deosebire de multe alte, reprezintă un adevărat concentrat de potasiu (circa 190 mg / 100 grame de fruct).

Beneficiile oferite nu sunt puține, motiv pentru care, trebuie să-ți revizuiești alimentația și să le incluzi în dietă.

Potasiul este necesar pentru corecta funcționare a celulelor, țesuturilor și organelor. Permite funcționarea mușchilor inimii, reglează presiunea sanguină și reduce riscurile pietrelor la rinichi. În plus, preîntâmpină demineralizarea osoasă, ajută la conservarea masei musculare etc.

Aportul caloric

Pe lângă abundența de principii nutritive, iată încă un motiv care te va determina să-ți analizezi regimul alimentar, îndeosebi dacă te preocupă să slăbești.

Piersicile aparțin categoriei de alimente recomandate de nutriționiști în curele de slăbire, nu numai datorită aportului de fibre (nutrienți ce sporesc senzația de sațietate și reduc foamea).

Piersicile se remarcă și pentru că sunt hipocalorice.

În 100 de grame de pulpă, se găsesc circa 38 de calorii, în timp ce grăsimile lipsesc aproape cu desăvârșire. O piersică de mărime medie (conține până la 60-70 de calorii) poate deveni o gustare excelentă între mese. Sau poate intra în compoziția unei salate de fructe la cină.

Care sunt beneficiile piersicilor?

#1. Sunt diuretice

Piersicile fac parte dintre alimentele diuretice. Conțin cantități importante de potasiu, microelement care, contrar acțiunii sodiului (favorizează retenția hidrică), ajută la drenarea apei și sprijină funcția renală.

#2. Au efect laxativ

Prezența fibrelor favorizează tranzitul intestinal, fiind indicate pentru cine suferă de tulburări gastrointestinale, mai ales de constipație.

#3. Ajută la detoxifiere

Pornind de la acțiunea diuretică și laxativă, contribuie la eliminarea excesului de toxine din corp, ce tind să se acumuleze în special la nivel hepatic.

#4. Combat obezitatea

Piersicile reușesc să prevină creștererile ponderale și stările de obezitate, reprezentând o excelentă alegere în curele de slăbire. Iar dieta mediteraneană sau dieta vegană le primește cu brațele deschise.

#5. Îmbunătățesc circulația

Sărurile minerale (în principal potasiul), dar și restul principiilor active, favorizează circulația sângelui și reglează tensiunea arterială.

#6. Previn afecțiunile cardiovasculare

Bogate în antioxidanți (compușii reacționează în prezența radicalilor liberi, pe care-i elimină), piersicile reduc riscurile afecțiunilor cardiovasculare.

#7. Protejează ochii

Aceste fructe se transformă într-o alternativă de luat în considerare pentru cine are probleme de vedere. Vitamina A este responsabilă de funcția vizuală.

#8. Au proprietăți cosmetice

Complexul de nutrienți accentuează beneficiile cosmetice. Previne apariția ridurilor, menține luminozitatea pielii, o protejează de arsurile solare și favorizează bronzul.

Beneficiile piersicilor – Recomandări

Piersicile sunt bogate in zahăr. Indiferent dacă obiectivul tău este cura de slăbire sau nu, pentru a nu le anihila din ”calități”, îți recomandăm să le consumi în cantități limitate.

Surse:

http://www.medicaldaily.com/health-benefits-peaches-calories-and-other-nutritional-information-246755

http://www.livestrong.com/article/408214-what-are-the-health-benefits-of-peaches/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Angina pectorala: simptome, factori de risc, tratament

Durerea toracică este una dintre cele mai frecvente afecțiuni cauzate de reducerea fluxului sanguin la nivelul inimii. Aceasta este cunoscută sub numele...

Articole recomandate