10 moduri simple și naturale de stimulare a sistemului imunitar

Cele mai vizualizate

Cum virusurile gripale nu menajează populația – iar acum se pregătesc să atace – fiecare poate recurge la metode naturale de îmbunătățire a imunității.

Dar și alți patogeni provoacă boli respiratorii – adenovirusuri, coronavirusuri, rinovirusuri – fără să uităm nici de bacterii precum Streptococcus.

Însă deși peste tot în jur suntem încon jurați de microorganisme patogene și nepatogene), în general, suntem sănătoși. Nu ne îmbolnăvim la primul contact cu microbii. Totul se datorează sistemului imunitar care acționează ca un scut, apărând organismul de patogeni.

Metode naturale de îmbunătățire a imunității

Uneori, aceste bariere nu mai funcționează la capacitate maximă, ceea ce poate însemna un pericol pentru sănătate. Dar cum se pot ele activa în cel mai simplu mod, fără cine știe ce intervenții pompoase?

1. Dormi suficient

Privarea de somn și suprasolicitarea fizică reprezintă surse serioase de stres. Iar din cauza stresului, crește sinteza cortizolului hormon al stresului), mencanism ce poate suprima funcția imunitară.

2. Redu fumatul

Tutunul și substanțele nocive conținute amenință barierele imunitare de bază și cresc riscurile de bronșită și pneumonie la orice vârstă, precum și de infecții ale urechii medii la vârste fragede.

3. Renunță la alcool

Impactul băuturilor alcoolice asupra imunității se aseamănă cu ale nicotinei. Pe termen lung, consumul excesiv afectează sistemul imunitar și crește vulnerabilitatea la infecții pulmonare.

4. Consumă nutrienți

Mănâncă o mulțime de legume, fructe, nuci și semințe, care vor oferi organismului nutrienții de care are nevoie.

Un studiu efectuat la adulți mai în vârstă a arătat că prin creșterea consumului de alimente vegetale, se poate ameliora răspunsul anticorpilor la vaccinul care protejează împotriva pneumoniei, afecțiune cauzată de Streptococcus.

5. Folosește probiotice

Studiile indică faptul că suplimentele alimentare reduc incidența infecțiilor respiratorii și afecțiunilor gastrointestinale. De asemenea, e un lucru dovedit că produsele lactate fermentate reduc procesele infecțioase, specifice maladiilor respiratorii la adulți și copii.

6. Petrece mult timp afară

Reprezintă una dintre cele mai simple metode naturale de îmbunătățire a imunității.

Lumina solară declanșează sinteza de vitamina D, supranumită și ”vitamina soarelui”. În sezonul cald, o expunere de 10-15 minute (fără protecție UV) este suficientă.

Totuși, în sezonul rece, din noiembrie până în februarie, când zilele sunt prea scurte, lumina soarelui este prea slabă și puține alimente conțin această vitamină.

Un nivel scăzut de vitamina D se corelează cu un risc mai mare de infecții respiratorii. Un studiu din 2010 la copii a arătat că 1.200 UI pe zi de vitamina D a redus riscul de gripă A.

Cu toate acestea, un studiu din 2012 care a implicat suplimentarea adulților cu cancer de colon cu 1.000 UI, pe zi nu a reușit să demonstreze protecție împotriva infecțiilor tractului respirator superior.

7. Nu uita de usturoi

Usturoiul este un agent antimicrobian cu spectru larg și un foarte eficace stimulent imunitar, cu proprietăți cunoscute din vremuri străvechi.

Deoarece prepararea termică dezactivează un ingredient activ cheie, este recomandat să se adauge în rețete doar înainte de servire.

8. Mănâncă ciuperci medicinale

Nu toate ciupercile de bucură de efecte terapeutice, însă speciile shiitake și maitake fac parte chiar din categoria ciupercilor medicinale. Un studiu recent a arătat că un extract concentrat de shiitake poate îmbunătăți funcția imunitară la femeile cu cancer mamar.

9. Folosește plante medicinale

În cazul infecțiilor recurente, se poate lua în considerare consumul de plante care susțin imunitatea:

  • Eleuthero (Eleutherococcus senticocus);
  • Ginseng asiatic (Panax ginseng);
  • Ginseng american (Panax quinquefolius);
  • Astragalus (A. membranaceus).

10. Pregătește o tinctură de echinacea

Este chiar indicat ca în fiecare casă să se găsească echinacea sau, și mai bine, tinctura. Având la îndemână o soluție hidroalcoolică de echinacea, e mai ușor să faci față virusurilor care atacă organismul deja din această lună.

Cum prepari tinctura de echinacea?

Într-un borcan se adaugă 1 cană de rădăcină măcinată de Echinacea purpurearoot. Este vorba despre o specie care stimulează funcția imunitară și reduce moderat severitatea și durata simptomelor de răceală.

Se adaugă 1½ cană de votcă, așa încât alcoolul să depășească nivelul pulberii de echinacea cu circa 1-2 centimetri.

Soluția se amestecă și se agită zilnic.

Mai târziu cu 4 săptămâni, lichidul se va strecura prin tifon și se va depozita într-un borcan curat.

La primul strănut sau primele simptome de gripă sau de răceală, se va lua ½ linguriță de tinctură. Soluția se va dilua în apă, administrându-se la un interval de aprozimativ 2 ore.

După două zile de tratament, se va reduce doza la ½ linguriță de 3 ori pe zi. Terapia se va prelungi pe toată durata răcelii.

Surse:

1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3711972/

2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24014734

3. https://academic.oup.com/ajcn/article/91/5/1255/4597253

4. https://academic.oup.com/ajcn/article/96/6/1429/4571488

5. https://www.quartoknows.com/books/9781592335756/500-Time-Tested-Home-Remedies-and-the-Science-Behind-Them.html

6. https://www.everydayhealth.com/columns/white-seeber-grogan-the-remedy-chicks/ten-simple-natural-ways-to-boost-immune-system/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate