Descoperă 5 dintre cele mai bune sporturi care te ajută să slăbești!

Cele mai vizualizate

Toată lumea știe că sedentarismul dăunează grav sănătății și siluetei sau că mișcarea te menține în formă și te protejează de o mulțime de maladii și probleme. Dar care sunt considerate cele mai bune sporturi care te ajută să slăbești?

Nu toate tipurile de mișcare promit aceleași rezultate în lupta împotriva kilogramelor. Comparativ cu altele, unele activități dau un randament superior. Nu trebuie să fi studiat argumentul pentru a-ți da seama că nu este totuna să te plimbi sau să alergi.

Totodată, efectele diferă și în funcție de intensitate. De pildă, în timpul unui sprint de 2 minute, efortul este mai mare decât în cazul unui ritm scăzut spre moderat, poate de 7 km / h. Cu cât efortul este mai intens, cu atât crește consumul caloric.

5 Sporturi care te ajută să slăbești

Am început cu o paralelă între mers și alergare, apoi am comparat 2 tipuri de intensitate. Dar alergarea nu rămâne singura activitate fizică indicată atunci când cel mai mare inamic al tău este surplusul de kilograme.

Într-o ordine aleatoare, iată câteva sporturi care te ajută să slăbești:

#1: Alergarea

Cu fiecare kilometru parcurs în 5-7 minute, alergarea permite arderea unui număr variabil de calorii. Consumul mediu înseamnă 1 calorie / kg de greutate corporală.

O persoană de 60 de kilograme va arde circa 60 de calorii / km. Nu este foarte mult, însă valorile vor urca pe măsură ce vei crește intensitatea mișcării.

Recomandări

Alergarea este un sport complet, potrivit pentru ambele sexe, la toate categoriile de vârstă, atâta timp cât inima și articulațiile sunt în perfectă stare.

Începătorii și persoanele supraponderale nu trebuie să forțeze, ci să mărească treptat durata și intensitatea antrenamentelor.

Pentru că ai nevoie de pantofi corespunzători, alege în funcție de tipul de pronație și de suprafața terenului (asfalt, teren accidentat etc.). Astfel, te vei proteja de traumele și leziunile specifice.

5 Sporturi care te ajută să slăbești

#2: Coarda

Săritul corzii beneficiază de avantajul că te poți adapta. Se poate practica în orice sezon, atât indoor, cât și outdoor, indiferent cât timp ai la dispoziție.

Activitatea, pe lângă că activează toate grupele musculare, reprezintă și o mare consumatoare calorică. Într-o jumătate de oră, poți arde 300-400 de calorii, depinde de intensitatea efortului.

Recomandări

Săritura cu coarda poate fi practicată de toată lumea. Singurele excepții / restricții se referă la afecțiunile cardiovasculare, osteoarticulare și la problemele de greutate.

Deși pare banal, trebuie să-ți reglezi coarda în funcție de înălțime. Pune un picior în centru și ridică mâinile în extensie. Dacă mânerele ajung undeva la nivelul toracelui, deasupra ombelicului, lungimea este cea potrivită.

Datorită impactului cu solul, este important să folosești o încălțăminte cu talpă și branțuri în măsură să amortizeze șocurile.

#3: Înotul

Dacă știi să înoți și ai acces la o piscină sau la un bazin, înotul reprezintă o alternativă de luat în considerare dacă vrei să scapi de ”suplimente” în maniera sănătoasă.

Printre numeroasele sale beneficii se numără și faptul că lucrează absolut fiecare mușchi. În plus, te ajută să arzi 500-600 de calorii / h.

Recomandări

Spre deosebire de primele 2 sporturi care te ajută să slăbești, alergarea și coarda, înotul reprezintă o activitate compatibile cu orice siluetă, condiție fizică sau probleme de sănătate.

Apa ușurează greutatea corpului. Astfel, se recomandă în primul rând persoanelor obeze, care pot face mișcare fără să simtă consecințele efortului depus.

Recomandările continuă și cu anomaliile posturale, problemele articulare și durerile de coloană.

#4: Cățărarea

Atâta timp cât nu suferi de amețeli și rău de înălțime, poți încerca o disciplină practicabilă atât în sală, pe un panou artificial, cât și în aer liber, pe un perete stâncos.

Ascensiunile și coborârile pe coardă sunt excelente exerciții care contribuie la arderea rapidă a caloriilor. În 30 de minute, poți consuma chiar și 250-300 de calorii.

Recomandări

Cățărarea, indiferent dacă se practică în indoor sau în outdoor, dezvoltă forța și rezistența corpului, îmbunătățește elasticitatea și agilitatea mișcărilor, întărește autostima.

Condiția pentru a te bucura de avantajele acestei activități este să nu existe un surplus foarte mare de kilograme și nici probleme articulare.

#5: Boxul

Boxul, o variantă de High Intensity Interval Training (antrenament pe intervale de intensitate), rămâne unul dintre cele mai bune sporturi care te ajută să slăbești. În decurs de o oră, te ușurează de 500-600 de calorii.

Dar vorbim și despre un sport complet, care dezvoltă armonios musculatura, îmbunătățește reflexele și crește rezistența la efort.

Recomandări

Boxul nu este indicat doar celor care au nevoie să slăbească rapid. Se recomandă și temperamentelor energice, care trebuie să se descarce din când în când.

Este ideal când există ”carențe” în autocontrol, precum și pentru persoanele dominate de fobii (favorizează depășirea propriilor temeri).

Din cauza agresivității mișcărilor și a faptului că impune un ritm susținut, patologiile cardiace și problemele de vedere pot constitui un impediment în practicarea sa.

Surse:

  1. http://www.livestrong.com/article/157475-the-best-active-sports-to-lose-weight/
  2. http://www.thepostgame.com/blog/list/201311/top-10-calorie-burning-activities#1
  3. https://www.thesun.co.uk/living/3954900/what-workout-burns-the-most-calories-we-reveal-top-exercises-for-weight-loss-and-its-good-news-if-you-hate-the-gym/
  4. https://www.health.harvard.edu/diet-and-weight-loss/calories-burned-in-30-minutes-of-leisure-and-routine-activities

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate