Nu doar alimentele îngrașă! Și aceștia pot fi inamicii siluetei!

Cele mai vizualizate

Cei mai mari inamici ai siluetei nu sunt doar alimentele și nicidecum doar cele bogate în zahăr sau grăsimi. Când kilogramele se țin scai de tine, poate fi vorba și despre alte ”năpaste”.

În cazul unora, parcă orice-ar face, kilogramele se încăpățânează să mai plece. Cu toate că nu mănâncă mai mult decât persoanele din jur, sunt totuși supraponderali. Mereu sau în majoritatea timpului au fost astfel…

Îți sună cunoscut? Ce șanse ai să-ți duci la îndeplinire obiectivul de a-ți schimba starea și subția silueta?

De unde toate aceste diferențe? Care sunt cei mai mari inamici ai siluetei și care sunt adevărații aliați ai celor care, fără niciun efort, reușesc să se mențină?

Deja ai aflat care este contribuția genelor în slăbire. Însă tendința de a deveni supraponderali nu stă scrisă doar în informatia ADN.

Pe lângă ”patrimoniul” genetic, mai există și alte cauze responsabile de problema ta. Le-a, prezentat într-o altă postare: ”Ajutor, vreau să slăbesc! Ce motive ridicole pot îngreuna slăbirea?”.

Nici de astă dată, nu poți da vina numai pe starea sufletească, pe motivație sau pe cât de prost stai la capitolul hidratare. De asemeni, ”falimentele” nu le poți pune doar în seama dietelor nepotrivite, obiceiurilor alimentare defectuoase deprinse încă din copilărie, stilului de viață sedentar sau alimentației hipercalorice.

În rândurile următoare, te vom lăsa în compania altor ”dușmani” similari, ce pot constitui o piedică atunci când nicio metodă de slăbire nu dă rezultate.

Desigur, mai poate fi și din cauză că nu ai găsit metoda potrivită… Dacă mai cauți, încearcă și dieta Rina. Rezultatele s-ar putea să-ți depășească așteptările.

Unul dintre cei mai mari inamici ai siluetei își arată fața din viața intrauterină

Mai exact, stilul de viață al viitoarelor mămici influențează modul în care se vor prezenta bebelușii în viața de adult.

Se spune că bunele obiceiuri se deprind din primii ani de viață. În realitate, există dovezi că ele se învață din faza intrauterină.

Este foarte probabil ca un adult supraponderal să aibă probleme cu greutatea din vremurile copilăriei, tulburarea avându-și originea în timpul celor 9 luni de sarcină.

O serie de experimente de laborator au confirmat ceea ce se cunoștea de mai bine de o jumătate de secol.

În 1950, cercetătorul Jean Mayer a demonstrat că animalele active, inclusiv omul, chiar în condițiile în care mănâncă mai mult (aportul caloric este superior) decât cele sedentare, rămân totuși mai suple și mai sănătoase.

În anii trecuți, alt om de știință a pus bazele unei teorii care explică de ce în zilele noastre, atâtea persoane întâmpină dificultăți să piardă din surplusul de kilograme, oricare ar fi curele de slăbire urmate. De astă dată, analizele au făcut referire la femeile însărcinate.

La viitoarele mămici cu o viața activă, în ciuda creșterii necesarului de calorii, nutrienții nu mai sunt direcționați spre făt, ci spre mușchi.

În schimb, la gravidele sedentare, nutrienții și caloriile se depozitează sub formă de celule grase fetale. Acestea cresc atât ca număr, cât și ca volum, influențând într-un final greutatea nou-născutului, a copilului și a viitorului adult.

Este vorba despre un factor favorizant, independent de patrimoniul genetic, ce depinde doar de obiceiurile femeilor însărcinate transmise bebelușilor, obiceiuri cu toate șansele să fie moștenite de următoarele generații. La rândul lor, copiii mamelor inactive din punct de vedere fizic vor fi tot mai masivi, mai puțin sănătoși și inactivi.

Alți 4 posibili cei mai mari inamici ai siluetei

a. Nivelul de trai

Adeseori, condiția socio-economică este asociată cu obezitatea. În mediile sărace, din cauza bugetelor restrânse, accesul la alimentația sănătoasă (fructe și legume proaspete) este și el destul de limitat.

De regulă, în astfel de situații, consumul se bazează pe produse bogate în zaharuri și alte substanțe calorice (nu neapărat grăsimi), dar nehrănitoare.

b. Alimentele nesănătoase

Potrivit studiilor, cel mai îngrozitor dușman al siluetei îl reprezintă varietatea alimentelor ”interzise”. Gustând câte puțin din fiecare, fără să îți dai seama riști să consumi mai multe calorii decât ai nevoie.

Cu cât vei găsi mai multe produse alimentare din această categorie la un party sau pe rafturile magazinelor, cu atât tentația va fi mai mare.

c. Microflora bacteriană

În tractul digestiv, există o sumedenie de bacterii ”bune” și ”rele”, fiecare îndeplinind un rol bine stabilit. Unele sunt responsabile de combaterea maladiilor, altele de digestie. Dar nu au toate aceeași eficiență.

De la o persoană la alta, bacteriile intestinale acționează diferit. Din motive similare, nu ne putem aștepta nici să fim cu toții la fel de sănătoși, nici la fel de slabi.

d. Tulburările hormonale

Literatura de specialitate menționează printre cauzele obezității anumite dezechilibre hormonale, care limitează eficacitatea oricărei metode și diete de slăbit. Caz în care, probabil că nici restricțiile impuse de dieta daneză nu pot da rezultate.

De exemplu, hipotiroidismul (insuficiența de hormoni tiroidieni) și sindromul lui Cushing (exces de cortizol, ”hormonul stresului”) se numără printre afecțiunile care, aparent, determină o creștere inexplicabilă de greutate.

Evident, motivele pentru care o persoană este sau devine supraponderală sunt multe, dar oricare ar fi ele, pot fi combătute, ameliorându-ți ”relația” cu cântarul.

Odată ce-ți vei schimba stilul de viață, începând de la dietă, până la activitățile zilnice, din lupta împotriva obezității, nu vei ieși mereu înfrânt.

Surse:

https://www.psychologytoday.com/blog/fighting-fear/201307/ten-or-twelve-reasons-people-get-fat

https://www.washingtonpost.com/national/health-science/the-real-reason-that-people-are-obese/2015/06/15/e3841e56-eaa7-11e4-9a6a-c1ab95a0600b_story.html

http://www.webmd.com/diet/obesity/8-sneaky-things-that-could-be-making-you-fat?page=1

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Articole recomandate