Ziua zaharurilor inseamna dulciuri: 5 Sfaturi sa mananci dulciuri fara sa te ingrasi

Cele mai vizualizate

Zaharurile in dieta Rina primesc o pozitie speciala. Unii sunt de acord cu ele, altii deloc. Dar ne adresam tuturor, atat celor pro, cat si celor contra care nu inteleg ca dulciurile se pot consuma si fara sa duca neaparat la ingrasare.

Secretul sta in a sti ce sa mananci, cand si in ce cantitati. Si nu vorbim despre cei nascuti cu norocul in traista, cum s-ar spune, cu un metabolism rapid si cu o constitutie de randunica, pcare-si permit sa manance ce le place, in ce cantitati vor.

Metode sa aduci zaharurile in dieta Rina si-n afara ei fara sa te ingrasi

Daca si tu visezi la o viata in compania dulciurilor, dar fara regrete, in care sa-ti mentii totusi greutatea, atunci e musai sa cunosti cateva trucuri.

Nu e un pacat mortal sa poftesti la dulciuri si sa simti cum te napadesc energiile si doar gandindu-te la ele. Nu e un pacat nici sa mananci putin mai multe decat iti permite silueta si te lasa constiinta. Risti cel mult forme mai rotunde.

Atata timp cat nu exagerezi, cat stii cand sa te opresti si cum sa-ti programezi portiile, poti lasa un loc in dieta si dulciurilor. Drept dovada ziua 3 in regimul Rina.

Concret, iata cateva idei sa consumi zaharurile in dieta Rina (si nu numai) fara sa-ti incarci alimentatia cu prea multe calorii goale.

1. Fa diferenta intre dulciuri

Exista dulciuri si dulciuri, alternativele sunt vaste.

Exista si altceva in afara de torturi si prajituri incarcate cu creme apetisante, cu frisca si cu alte ingrediente super calorice. Unele preparate au o concentratie mai scazuta in zahar, asa incat nu mai reprezinta un atentat la silueta. Dar cu toate astea, pot rasplati in mod similar papilele gustative.

Poti incerca, de pilda, ciocolata amaruie, cu concentratie ridicata de cacao, de peste 70 %. Este foarte bogata in antioxidanti. Sau, cauta retete care in loc de faina alba folosesc faina integrala.

2. Alege ingredientele potrivite

Nu toate sunt la fel, chiar daca seamana la gust.

Indiferent daca prepari cu propriile manute reteta sau cumperi preparatul prompt de la cofetarul de incredere, stai cu ochii pe ingrediente. Mai ales pe cele ascunse sub etichete inselatoare de gen ”sugar-free”, ”produs dietetic” etc. Alege inlocuitori sanatosi pentru zaharul rafinat si grasimile ”rele”.

Mierea devine oricand o alternativa decenta pentru zahar sau indulcitorii artificiali prea calorici. La fel, laptele vegetal de cocos, migdale sau orez, pe langa ca e nutritiv, este lipsit de colesterol si poate deveni o propunere si pentru cine are intoleranta la lactoza.

3. Evita dulciurile industriale

Este un sfat de care sa tii cont indiferent de context.

Magazinele se revarsa de sortimentele de dulciuri si alimente ambalate, cu termene de valabilitate uneori impresionante. In niciun caz, nu se gasesc la raioanele ”bio” sau ”dietetice” din simplul motiv ca sunt pline de grasimi hidrogenate, de conservanti si euri pe langa care zaharul pur pare total inofensiv.

Tot ce este proaspat, pregatit acasa sau in locatii de incredere, beneficiaza de o pozitie privilegiata pe lista cu alimente permise intr-un regim alimentar sanatos. Prin urmare, concentreaza-te doar pe acest tip de dulciuri.

4. Nu exagera cu cantitatile

Excesul de zel strica… la silueta si la frumusete.

Oricat de sanatoase sunt produsele care alcatuiesc meniurile zilnice, cuvantul de ordine este moderatia. Orice mananci, pastreaza bunul simt, fara sa exagerezi. Limiteaza-te la portii medii cantitativ, dar nutritive, adaptate la ritmul de viata, la varsta, la necesitatile impuse de starea de sanatate cand e cazul.

Nu spune nimeni sa renunti complet la dulciuri. Doar opreste-te la 1 felie de tort sau la cativa biscuiti, nu dupa ce ai dat gata diverse portii. Sau, tie-ti va fi greu, poate imposibil, sa scapi de tot ce acumulezi mancand exagerat.

5. Limiteaza dulciurile la anumite momente

Ca sa nu te ingrase, programeaza-le in momente inspirate.

Un truc care da roade este sa le rezervi un loc in prima parte a zilei. Astfel, zaharurile si grasimile continute se vor transforma in energie, nu in tesut adipos. Nu vor favoriza cresterea ponderala, doar te vor ajuta sa suporti activitati mai solicitante din perspectiva fizica sau mentala.

O alta varianta pentru zaharuri ar fi sa le consumi in loc de gustare intre pranz si cina, dar departe de cele 2 mese. Ca sa nu te ingrasi, sub nicio forma, nu incheia masa cu desert, chiar daca este un delicios si sanatos desert preparat in casa.

De asemenea, evita dulciurile la cina sau seara tarziu. Pe masura ce te apropii de ora de somn, consumul energetic al corpului scade drastic. Iar in eventualitatea consumului unor cantitati de zahar si grasimi, arderile se reduc si au toate sansele sa se transforme in strat adipos.

Cum sa te-mpaci mereu cu zaharurile in dieta Rina?

Pentru necunoscatori, dieta Rina probabil ca este singura din categorie care tolereaza zaharurile. Sunt glucidele sau carbohidratii simpli pe care multi nutritionisti ii alunga voit din dietele pacientilor.

Ba mai mult, regimul de 90 de zile care place atator oameni le dedica glucidelor o zi intreaga din ciclul de 4 zile, unde ziua 1 – proteine, ziua 2 – amidonoase, ziua 3 – zaharuri, ziua 4 – vitamine.

E chiar mult peste asteptari ca un program nutritional pentru slabire sa fie atat de tolerant, adaugand un grup de macronutrienti despre care se spune orice, doar de bine nu.

Dar ce nu stiu multi sau nu-si dau seama si comit erori grave urmand o dieta, este ca orice aliment sanatos poate deveni un adevarat cosmar daca se abuzeaza de el.

Si-ti dam doar cateva exemple:

Fructele nucifere, superalimente indiscutabile, datorita bogatiei de nutrienti (indeosebi acizi grasi omega 3), pot avea efecte catastrofale asupra siluetei in cantitati exagerate. Ca sa vezi treaba, sanatoasele propuneri pentru gustari sunt atat de calorice (minim 600 calorii / 100 grame) incat pot arunca in aer orice regim hipocaloric.

Lucrurile nu difera nici cu fructe de sezon ce darama rafturile magazinelor si tarabele pietelor. Nu incape indoiala, sunt sanatoase si ofera un aport optim de vitamine si minerale. Dar sunt la fel de imbelsugate in fructoza, care desi naturala, tot zahar este si tot la fel actioneaza asupra corpului.

Surse:

https://www.theactivetimes.com/healthy-living/12-ways-eat-dessert-and-not-gain-weight

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Articole recomandate

Un măr pe zi ține medicul departe și ajută la slăbire – Ce beneficii au merele?

Mulți consideră merele un superaliment. Nimic greșit. Totul se datorează valorilor nutriționale și acțiunii desfășurate odată consumate. Concret, care sunt beneficiile merelor...

Articole recomandate